Ga naar inhoud

Hoe Panacur toedienen?


EliseD

Aanbevolen berichten

Er is weer een probleem geboren. Doordat de voedsters die van de achterburen kwamen vol met wormen zaten en in alle hectiek het niet mogelijk was me compleet te ontsmetten telkens, moet ik mijn dieren ontwormen. Ik was dit toch al preventief van plan.

Tja, en daar begint het. Billy laat het niet toe! Ik zit compleet onder de krassen, beten en meneer is zeer boos op me. Ik krijg met geen mogelijkheid de panacur toegediend. Hij heeft hier heel veel stress van en dat is zo zielig. 14 dagen behandelen, hoe?

Hoe pak ik dit in hemelsnaam aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

panacur is in pastavorm toch? ik had hier problemen met het toedienen van antibioticadruppels,

jop trok telkens zijn hoofd weg wanneer ik het in z'n bekje wou spuiten. de oplossing was een

paar brokjes in de antibiotica te leggen zodat deze het opnemen, hij merkte het verschil niet

en het bleek een eenvoudige oplossing. misschien kan je iets soortgelijks met de panacur doen,

het op een blaadje witlof of wat brokjes aan hem geven? succes & ik hoop dat je nog meer tips

krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe panacur prakken met een stukje banaan....dat werkt bij Bikkel het beste en dat is ook een moeilijke vent met medicijnen!

ik heb dit met pasta en vloeibare panacur gedaan.....

Of door een wortelhapje? Goed idee :yes: als Billy banaan eet tenminste, hier lusten ze dat niet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met een lage dosering had hij het nog in de gaten! Lange leve de bananentip, geen idee of hij dit eet. Wortelhapje ga ik ook halen.

Hij is me te slim geworden :mdr: Bedankt, hier heb ik wat aan!

Maar 14 dagen lang banaan, kan dat kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een stukje brood?

Of verdelen in hele kleine porties over de dag, dan is de hoeveelheid misschien te weinig dat hij het merkt? Of heeft hij dat ook door?

Zo doe ik het ook hier. Ik gebruik ook altijd de vloeibare vorm en op een stukje oud gedroogd brood trekt het zo in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een manier gevonden om hem in een handdoek te wikkelen en toen kon ik vrij makkelijk met een spuitje in z'n mond spuiten. Toen hij weer beter was en beweeglijker deed ik het ook wel op zijn poten, gezicht, zodat hij het toch ook wel binnen kreeg.

Mijn voedster moest ook panacur en dat was een ramp, die leek wel springveren ingeslikt te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een voedster die erg wild wordt als ze medicijnen moet krijgen, maar dat is dan even in de handdoek, stevig vastpakken en spuitje erin. Maar dat was dan ook maar voor 3-4 dagen. Panacur moet je toch wat langer geven en dat geeft toch veel stress voor een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus dat Elise vaak genoeg bij de EHBO heeft gezeten en dat nu ook wel even over mag zijn.

Conclusie: handdoek + Billy + Elise = geen goede combi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, de mensen met de handdoektip zijn welkom om het te proberen! Een agressief, groot, boos konijn van 7.5 kg. Hij krabt je helemaal open..

Het is gelukt!!! Ik heb hem tuk for the time beinig :-) Banaan eet hij niet, wortelhapje zit overal in de kooi behalve in Billy.

Dus heb wat gemengd voer door de SS gemengd, Panacur er op en met een lief gezicht het bakje in de kooi zetten. Het trekt er goed in en hij en Fiene smikkelen er samen van. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .