Ga naar inhoud

Oogje ontstoken of blind?


Kim22

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik heb eigenlijk een dringende vraag.

Ik heb een jong konijntje van 6 weken oud. (uit eigen nestje)

Hij heeft aan een kant zijn oogleden wat opgezwollen en hij heeft een vlekje op zijn oog. Hij knijpt het oog bijna de gehele dag dicht en zit altijd met zijn goeie oog naar buiten te kijken. Wie weet wat er aan de hand is met deze kleine schat.

!! ik ben al naar de dierenarts geweest. Ik heb een cavasan oogzalf gehad. Een week lang mee gezalfd, toen leek het beter en ben ik gestopt. Maar inmiddels weer terug en ben ik weer begonnen met zalven. De dierenarts dacht niet dat hij blind was en dacht dat de vlek wel weg zou trekken. Echter de vlek was eerst heel licht/tegen het witte aan, nu is het echt vurig en rood.

Wie weet raad?

Foto's, zijn gemaakt eentje met flits en eentje zonder flits. Op de foto's is het oogje net gezalfd, vandaar wat extra vochtig.

998398562_5_uo_x.jpeg

998398121_5_H_iV.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat ziet er niet fijn uit. Helaas heb ik niet zoveel ervaring met oogproblemen, maar dit lijkt me toch eerder een (ontsteking door) beschadiging, dan blind. Heb je wel een konijnkundige DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus inmiddels weer begonnen met de cavasan oogzalf en de vlek op het oog lijkt nu weer wat minder rood en vurig te worden. Ben ik dan toch weer op de goede weg?

aangepast door Kim22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig te zeggen... je DA zou je hierin toch gerust moeten stellen! Anders naar een andere DA! Wanneer zo'n beestje al zo'n (vrij) ernstige toestand aan zijn oogje heeft, zou ik toch zeggen dat er niet zomaar sprake is van een "simpele" ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites