Ga naar inhoud

Te mager ?


Aanbevolen berichten

Als eerste zou ik haar iedere week op de zelfde dag wegen en bijhouden wat ze weegt en eventueel bijkomt. Zo heb je een overzichtje of ze wel in gewicht toeneemt of niet..

Hoeveel en welke soort brokjes geef je haar? Ze zou inprincipe onbeperkt mogen hebben maar meestal wordt uitgegaan van het volwassen gewicht van een konijn. Dus zeg dat jouw konijntje uiteindelijk 1,5 kilo gaat wegen.. dan zou je van gewone biks (brokjes) 25 x 1,5= 37,5 gram brokjes per dag mogen hebben. Heb je SS dan zou ze 15 x 1,5 = 22,5 gram brokjes per dag mogen hebben.

-Verder heeft ze altijd beschikking tot het hooi? En eet ze haar blindedarmkeutels op?

-Verder is gedroogd volkoren brood ook goed om haar wat bij te laten komen.

-En groente opbouwen is ook een goed idee... en ik zou beginnen met veilige groente zoals witlof of andijvie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nederlandse hangoordwergen zijn 3 maanden oud en wegen rond de kilo, dus ik vind jouw 500 gram idd wel erg weinig.

Geef je onbeperkt hooi? En geef je elke dag biks? Ik geef elke ochtend 20 gram Sience Selective per konijn en ze groeien als kool. Tevens krijgen ze elke avond nog een schaal verse groenten zoals andijvi, broccoli, witlof en wortel.

Maar als de broertjes wel groot zijn dan kan het gewoon een konijntje zijn wat niet zo fors is. Bij mij zijn de voedster en de ram ongeveer even zwaar. Ze zijn even oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet proberen haar te laten 'verdikken' door brood of suikerbevattend voedsel te geven, maar haar eerder op haar eigen tempo laten ontwikkelen, elk konijn volgt immers zijn eigen tempo, er is niet zoiets als 'hét tempo', geschikt voor elk konijn.

Ik zou haar regelmatig wegen en haar voer afwegen, en zolang ze goed eet, telkens een beetje aankomt in gewicht en levendig is, zou ik me geen zorgen maken.

Waar ik ineens ook aan denk: kan het zijn dat je konijntje wormen heeft? Ik weet dat bij honden bv. wormen ervoor zorgen dat een pup gelijk blijft van gewicht, dat de pup haast niet groeit en veel eet zonder aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .