Ga naar inhoud

brood


blup

Aanbevolen berichten

Beter van niet. Het is een dikmaker...

Sowieso geen vers brood geven, dat kan als een spons werken in de maag.

Als je het toch wil geven, rooster het dan of laat het keihard worden en geef dan een klein stukje.

Ik zou zeker niet meer geven dan een kwart boterham per week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, net zoals sommige mensen zonder problemen sla en koolsoorten kunnen voeren.

Maar als je weet dat er zoooooooooooveel andere dingen zijn waaraan geen mogelijke consequenties zijn verbonden, waarom zou je dan iets geven waarvan je niet zeker weet of het wel goed valt? Keus genoeg lijkt me zo! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, net zoals sommige mensen zonder problemen sla en koolsoorten kunnen voeren.

Maar als je weet dat er zoooooooooooveel andere dingen zijn waaraan geen mogelijke consequenties zijn verbonden, waarom zou je dan iets geven waarvan je niet zeker weet of het wel goed valt? Keus genoeg lijkt me zo! :)

Volledig mee eens!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in brood zit voor een konijn teveel zout en daarbij ook jodium. Dat is niet goed voor je konijn. je kunt een klein stukje geven natuurlijk, maar waarom zou je, want er zijn zoveel andere dingen die wel 100% goed zijn voor je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zouden we nog meer aan ze kunnen geven

dan brood bij mij krijgen ze alle 4 altijd 1 plak brood

Tja ik weet niet in wat voor context je deze vraag stelt. Als lekker hapje of echt als voeding?

Ik geef zelf helemaal geen brood. Waarom zou ik ook? Hooi , een goede biks en groenvoer dat is wat een konijn echt nodig heeft. Als lekkers geeft ik ze vaak een klein schijfje wortel (vers of zelf gedroogd), verse paardebloem en bladeren of iets anders wat wel gezond maar zeker in de smaak valt bij mijn setje. Kruidenhooi doet het ook altijd goed. Dat doe ik dan vaak in een wcrolletje oid zodat ze er ook nog wat voor moeten doen en lekker ermee kunnen spelen.

Brood is naar mijn idee ronduit slecht voor een konijn. Brood is bedoeld voor mensen niet voor dieren. Ik geef het ook niet aan mijn andere dieren. Heb het in het verleden wel eens aan mijn honden gegeven, zag het dan direct aan de vachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een stukje fruit kunnen geven, vers of gedroogd, of gedroogde kruiden, hier krijgen ze ook tarwearen (heel soms) waar ze gek op zijn.. Maar meestal krijgen ze gewoon hooi, groente, gedroogde kruiden en biks. Ik voer ze regelmatig uit de hand of ik geef ze hun snackbal, ze krijgen dan stukjes SS (dat is hun gewone biks) en stukjes wortelchips en gedroogde bietenstukjes. Maar zulke dingen moet je met mate geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij staan echt te springen van broccoli, dus tja, een stronk broccoli? Een dier hoeft niet zoals een mens behandeld te worden en dus te snoepen. Vaak zijn dieren gewoon blij met hun dagelijkse hapje. Die van mij tenminste wel. Mijn katten staan elke avond rond koffietijd om me heen te draaien, want dan krijgen ze hun zakje natte troep (ze krijgen premium brokken over de hele dag maar natvoer vinden ze heeeeeel lekker, dus met zijn 3tjes krijgen ze savonds 1 zakje). Mijn hamster krijgt als hij wakker is zijn portie groente en mijn konijnen ook elke avond na het eten. Bovendien zijn de konijnen altijd erg blij als ze smorgens hun droogvoer krijgen. Dus waarom zou je perse nog een soort snoepje willen geven? Ze zijn zich daar echt niet van bewust hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan heel veel geven in plaats van brood. Zoals veel mensen zeggen, een goede biks zijn ze ook dol op (men geeft hier vooral Hope Farms (HF) en Science Selective (SS)). Wat je als groente eet kan je vaak ook aan je konijnen geven, mits je het een beetje opbouwt. Witlof, andijvie, broccoli, paprika, tomaat (NIET het groen).. er is een lijst met veilige en giftige planten voor konijnen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .