Ga naar inhoud

konijn ziek?


gerjanne

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik maak me een beetje zorgen over mijn konijn speedy.

Hij beweegt heel raar, als hij huppelt een beetje ingekrompen, en als ik hem oppak beweegt hij bijna niet met zijn pootjes. En als hij gras eet, doet hij dat heel langzaam, een beetje met een scheef hoofd.

zijn oogjes zijn ook een beetje slaperig?

Wat kan dit zijn, ?

bedankt,

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, vandaag nog naar de dierenarts. Klinkt namelijk als EC en dat moet je zsm behandelen. (Dat geldt ook voor een middenoorontsteking, wat het ook zou kunnen zijn.)

Je zal wel niet veel keuze hebben wat betreft DA-en, maar 't is wel belangrijk dat ie konijnkundig is eigenlijk, zorg dat je Panacur mee krijgt. (En antibiotica.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je naar de dierenarts geweest?

Speedy was toch een paar weken geleden ook al helemaal niet in orde?? Misschien heeft hij al die tijd al iets onder de leden of is hij in ieder geval nogal verzwakt. Je had toen al naar de dierenarts moeten gaan, maar ik hoop dat je in elk geval vanavond geweest bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je daar nu mee zeggen dat je niet bij de dierenarts bent geweest omdat hij een week of drie geleden nog gezond was?? Newsflash, hij kan ook ziek zijn geworden in tussentijd......

Hij mag dan geen rondjes rennen, als zijn gedrag zo normaal en gezond was, had je er geen topic over aan gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,

Maar hij is gewoon een beetje mager, maar dat is ie eigelijk altijd al wel geweest.

Misschien dat ze te weinig ruimte hebben?

Maar ik ga binnenkort een paar panelen rennen op het gras zetten waar ze in kunnen, want het hok is niet heel erg groot, en mijn vader heeft er zo zn best op gedaan dat ik moeiijk kan zeggen dat ik een nieuwe wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij beweegt heel raar, als hij huppelt een beetje ingekrompen, en als ik hem oppak beweegt hij bijna niet met zijn pootjes. En als hij gras eet, doet hij dat heel langzaam, een beetje met een scheef hoofd.

zijn oogjes zijn ook een beetje slaperig?

Maar hij is gewoon een beetje mager, maar dat is ie eigelijk altijd al wel geweest.

Eh??????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je huisdieren hebt moet je er ook de verantwoordelijkheid voor nemen.

Het komt zo vaak voor dat mensen van hun ouders niet naar de DA mogen, zo sneu voor het konijn. Ik denk dan waar begin je aan? Als je zelf ziek bent ga je toch ook naar de dokter?

Heb je het al gevraagd aan je ouders? Of denk je van te voren al dat ze het niet goed zullen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je huisdieren hebt moet je er ook de verantwoordelijkheid voor nemen.

Het komt zo vaak voor dat mensen van hun ouders niet naar de DA mogen, zo sneu voor het konijn. Ik denk dan waar begin je aan? Als je zelf ziek bent ga je toch ook naar de dokter?

Sluit ik me volledig bij aan.

En waarom willen je ouders eigenlijk niet naar de DA..? Om de kosten? Of is het te ver weg? Of... ??

Anders kun je misschien aanbieden om (een deel van) de rekening zelf te betalen.

Of (indien je oud genoeg bent) er zelf heen gaan met het openbaar vervoer als het verder weg is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk voor de kosten. Ik bedoel voor 12,50 heb je toch een nieuw konijn of niet dan?

Sorry ik laat me ff gaan, maar zo denken wel veel mensen. Jammer dat ze niet in de gaten hebben dat konijn bijvoorbeeld net zo oud of zelfs ouders kunnen worden als een hond. Een konijn verdient dan ook net zo goed medische zorg als ieder ander dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Amatjuh... Voor heel veel mensen is een konijn nog niet 'waardig' genoeg om dierenartskosten aan uit te geven.

Maar laten we niet te hard van stapel lopen. Eerst maar eens zien wat de reden is waarom de ouders zeggen dat het konijntje niet naar de DA mag. Wie weet kunnen we haar dan nog helpen de ouders te overtuigen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan met ze overleggen, maar ik denk dat ze zeggen, van kijk het eerst nog maar even aan, want zo slecht gaat het niet met haar, maar als zo mager blijft, dan ga ik wel naar de dierenarts.

Ik ben 15 maar ik moet sowieso alles zelf betalen, voer, dierenarts enz.

mijn vader wil het wel voor me betalen, maar mijn moeder is altijd zo achterdochtig en gaat ze kijken of ik het echt wel betaald heb.

En het gaat me er echt niet om dat ik mijn konijnen niet lief vind enz, want dat vind ik wel!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is het nou dan? Je beschrijft in je eerste bericht een "cuniculi-konijn", maar later spreek je van een konijn waar niet heel veel mis mee is behalve zijn gewicht??? Zeker als hij nog steeds dezelfde symptomen vertoont, wél heen gaan.. Ondanks dat ie nog eet en keutelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom op Gerjanne, neem je verantwoordelijkheid! Je bent oud genoeg om zelf op de fiets of met de bus naar de dierenarts te gaan. Pak wat spaargeld bij elkaar, en zoek voor de toekomst een krantenwijk om de kosten voor je konijnen te kunnen dragen. Ik vind het echt heel erg vervelend voor je dat je ouders niet meewerken, maar het zij zo en als je vijftien bent kan je een heleboel zelf als het moet. En aan je eerste berichtje te lezen, moet het nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .