Ga naar inhoud

Konijn verliest nagel, wat nu?


AnickCainn

Aanbevolen berichten

Eerlijk gezegd, als het niet te hard bloedt, doe ik er niets aan. Met iso ontsmetten doe ik niet omdat ik niet wil dat ze dat oplikken.

Een verloren nagel is geen ramp, ze likken er een beetje aan, het bloeden stopt, en dan hebben ze er geen last meer van.

Mocht de nagel ingescheurd zijn, dus in het leven, en het bloedt vreselijk, dat is iets anders. Dan moet je het bloeden stelpen.

Maar dat hoeft niet bij een gewone verloren nagel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst de nagel van Pico te kort geknipt (donkere nagels..) en dat bloedde ook flink. Heb het toen met een handdoek goed afgedrukt en het stopte vanzelf. Ik heb daarna meteen op internet gekeken, maar je hoeft er verder dus niks meer aan te doen. Ik las op internet dat sommige mensen een spijker heet maken met een aansteker en tegen de nagel houden zodat het bloedvat dichtschroeit en het bloeden stopt. Maar ja ik had niks bij de hand en kon ook niet ff ondertussen op internet gaan opzoeken ;)

Maar je zegt de nagel verloren, is hij er echt helemaal af? Dan zal dat toch ook wel heel erg bloeden of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .