Ga naar inhoud

Is daar een verschil in?


MiEkEtJe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier al vaak gelezen dat je de konijnen niet op versgemaaid gras mag zetten. Ik heb zelf geen elektrische of motorgrasmachine, maar gewoon zo'n handmatig duwgrasmachinetje. Ik vroeg mij af of dan hetzelfde principe geldt?

Je mag gras wel uittrekken en geven aan de konijnen dus mag je ze dan ook op gras zetten die handmatig werd afgereden met zo'n duwertje, want volgens mij is dat toch hetzelfde resultaat (uittrekken of met zo'n duwertje)?

Ik heb geen hark om dat samen te vegen dus wat moet ik nu best doen? Mogen ze er toch op of is een dag wachten voldoende?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geldt daar hetzelfde principe voor, het gaat er (dacht ik toch?) om dat het gras op een bepaalde manier afgesneden is. Maar dat weet ik niet..

Ik laat ze meestal wel op het gras, ook als dat die dag nog gemaait is.. Ze eten toch liever geen losse sprietjes heb ik het idee. In elk geval nog geen problemen gehad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah zo, hmm...ik zal ze voorlopig in hun hok laten. Ik heb nu toch de ren rond het hok gezet, waardoor ze daar nu ook meer plaats hebben om te huppelen.

Ik merk ook dat ik madeliefjes en boterbloemen heb staan in de tuin. Is het voldoende als ik die bloem met steel aftrek of moet dit helemaal worden verwijderd? Als ik ze gewoon uittrek, blijft er natuurlijk nog groen achter van deze bloemen.

Ik begin ook gigantisch veel onkruid te krijgen. Is dat giftig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan welk onkruid. Zevenblad en paardenbloem mogen ze gewoon hebben, ze krijgen dat hier wel eens door hun "salade" heen.

Boterbloemen en madeliefjes weet ik niet.. Misschien dat alleen de bloem giftig is? Maar misschien kun je beter het zekere voor het onzekere nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, dan moet ik ze niet meer op gras laten :(. Ik heb nu gemaaid, waardoor alles heel kort is, maar die groene bladeren blijven wel staan van de boterbloem en vooral van de madelief. Ik kan dat onmogelijk definitief met wortel verwijderen, want het het staat gewoon in mijn graperk. Tenzij ik eens met zo'n onkruidverdelger te werk ga, maar wat gebruik ik dan best en hoe lang mogen de konijnen dan niet op het gras?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook zonde zijn als ze niet meer op het gras kunnen.. Ik laat ze wel gewoon op het gras, weet niet precies wat er allemaal tussen staat, het is grotendeels gras op een paar paardenbloemen en nog iets (iemand had daar laatst een topic over) na, geen madeliefjes (niet aan de kant waar de konijnen lopen althans) en geen boterbloemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

madeliefjes weet ik niet , maar boterbloemen zijn wel giftig.

Als je het onkruid wil bestrijden moet je geen roundup of iet dergelijks gebruiken. Daar wordt je gras niet zo blij van....:P je meot een middel hebben voor gazon onkruiden (mcpa) dit is zowiezo te krijgen bij de welkoop en ik denk ook wel bij andere tuincentra. en dan wel de konijntjes een paar dagen van het gras houden natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .