Ga naar inhoud

Castratie rammetje 3,5 maand


Corrie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik heb net een afspraak gemaakt met de dierenarts, om onze lieve Bugs te laten casteren. Hij is dan pas 3,5 maanden dus hij zal even moeten kijken of de balletjes al wel zijn ingedaald.. Het is een kleurdwergje en daarvan zeggen ze dat het allemaal best snel ontwikkeld is, maar ik ben benieuwd! Ik neem aan dat de dierenarts alleen voor de operatie gaat als het er allemaal goed uit ziet, maar ik vind t natuurlijk wel spannend. Tis nog zo'n klein hummeltje! Aan de ene kant wacht ik het liefst nog een tijdje, maar als de dierenarts het er goed uit vindt zien zou het wel ideaal zijn, dan kunnen ze zo snel mogelijk bij elkaar! Ze zitten nu sinds 6 juni (leeftijd van beide was toen 3 maanden) in een apart hok.. Zo sneu want als ze 1 voor 1 loslopen willen ze zo graag naar elkaar toe, de matties! Daarom wil ik Bugsie zo snel mogelijk laten helpen, dan kan ie 3 weken bijkomen en dan kunnen ze (op neutraal terrein uiteraard) hopelijk weer makkelijk worden gekoppeld! En weer lekker bij elkaar zijn!

Ik heb me in ieder geval al goed ingelezen over de zorg na een castratie en ook over het koppelen. Nu nog hopen dat het allemaal voorspoedig gaat, maar dat komt vast goed! Jullie zijn natuurlijk geen dierenartsen, maar wat vinden jullie ervan om een rammetje al na 3,5 maand te laten castreren? Alleen als de dierenarts vindt dat de balletjes goed zijn ingedaald natuurlijk... Maar dan nog vraag ik me af, of t geen grotere risico's heeft omdat ie nog zo klein is? Tis zo'n klein schattie namelijk... maarja dat zijn alle kleurdwergjes natuurlijk! Ben benieuwd wat jullie vinden... let me know!

Oja zal even een paar foto's van Bugsje erbij doen. Cute he?

attachment.php?attachmentid=23635

attachment.php?attachmentid=23637

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohwww wat een snoes! :love:

Als ik een jong stel van dezelfde leeftijd had, zou ik het erg fijn vinden dat het rammetje al met deze leeftijd gecastreerd kan worden! Omdat de voedster pas met vier maanden vruchtbaar is, hadden ze dan in principe niet uit elkaar gehoeven. (Al kun je het voor de zekerheid misschien maar wel doen.) Zo kunnen ze al heel snel weer bij elkaar in elk geval.

Succes alvast! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja ik weet het, maar wilde het risico toch maar niet nemen! Vooral omdat de voedster een NHD en dus ook een klein ras is, daarbij weet je het maar nooit he? Al zou ik het fantastisch vinden om nog 10 van deze schatjes door het huis te hebben rennen, op een oeps-nestje zitten we natuurlijk niet te wachten ;) dus hebben op marktplaats een tweede (ook groot) hok gekocht, dus nu zitten ze naast elkaar...

Nou de 24e is de afspraak bij de dierenarts, ik hoop dat alles al goed is ontwikkeld bij Bugs! En dan nog in spanning zitten dat het allemaal goed gaat met de narcose en dat ie snel gaat eten! Heb een dierenarts gezocht die veel ervaring heeft met castraties bij konijnen dus tja meer kan ik niet doen... Wel een mega dure trouwens, het kost 97,50 euries! :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

jemig wat een bedragen voor castratie....zelf heb ik hier ook een ex-ram zitten (kosten €45,- voor castratie) Nu heb ik nog een rammetje vanuit een oepsnestje zitten, die is ook 3,5 maand. Zodra de ballen ingedaald zijn gaat hij ook gecastreerd worden en dan kan de groep weer lekker samen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb mijn rammetjes ook met 3,5maand laten castreren, en het kostte bij mij ook 97 euro! Misschien kleine indicatie, mijn dierenarts vraagt dan voor castratie voedster 170 :s

Voor mijn voedster was het zelfs nog meer!

Een heel erg mooi nijntje hoor!

En wat trekt hij toch goed op de Bugs van Bunny06 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .