Ga naar inhoud

Hoe snel breekt/kneust een konijn zijn/haar voorpootje


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraag.

Heb net Roosje & Robijn hun groente gegeven. Dat zet ik in de panelenren. Dan zet ik het onderhok open en leg ik de trap uit en komen ze naar buiten om te eten. Echter Robijn had nu zo'n honger dat ze niet wachte op de trap en zo het hok uitvloog. Nu doet ze niet anders dan het wassen van haar voorpootje. WE hebben best grote konijnen Thrianta's en waar ze uitgesprongen is is het 32 cm. en ze is op een betonvloer gesprongen. Ze is de grootste vreetzak van de twee, maar gaat dus nu niet eten maar enkel de hele tijd haar poot wassen.

Wil ook niet meteen naar de dierenarts vliegen. Ze kan er trouwens wel op lopen en ik heb al even binnen gevoeld aan het poottje, maar voel er niets bijzonders aan. Zou ze hem "gewoon" verzwikt hebben....?

B.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn prooidieren, dus zullen niet vlug tonen dat ze pijn hebben.

Het zou kunnen dat er een nagel is afgebroken, dan wassen ze hun pootje ook om het bloed weg te wassen,

maar aangezien je het pootje nagekeken hebt, zou je dat wel gezien hebben.

Aangezien ze meer geinteresseerd is in haar pootje dan in haar eten, terwijl ze anders wel meteen eet,

zou ik toch even langs de DA gaan, voor de zekerheid. Een pootje breekt niet zo vlug,

maar ik zou toch geen risico nemen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig bij de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .