Ga naar inhoud

Hope Farms


SpecialEdition

Aanbevolen berichten

En dan heb ik ook een vraag over hooi. Is daar nog veel verschil in? In de dierenwinkels zie je allerlei verschillende merken en soorten. Bij de Boerenbond zag ik hooi van kenner. Zowel gewoon hooi als hooi met kamille en rozenbottle. Is dat goed hooi?

Ook ben ik op marktplaats aan het kijken voor grote balen hooi. http://link.marktplaats.nl/349128258 Is dat gewoon goed hooi voor de nijntjes? En hoe bewaar je zon grote hoeveelheid het beste? En hoeveel hooi gebruik je eigenlijk met 2 dwergkonijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die etensbak gooien ze zo om!!

Is ook klein, heb hem ook gehad...

gewoon een porseleinen bak kopen

En je moet de Hope Farms super trio pakken die is het beste!

Enn hooi is hooi... ik zou eerst gewone hooi proberen en mochten ze dit niet eten dan pas de kruidenhooi (dus met rozenbottel ofzo) want die is stukken duurder... en hoeveel ze ervan eten hangt per konijne af.. de ene eet veel hooi en de andere niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het verschil is weet ik niet precies, maar ik meen dat er in de breeder meer eiwitten en vetten zitten. Het beste is om de HF Supertrio te nemen. Die kun je voor 11.50 bestellen op www.dewelpenhoeve.nl, dan heb je een zak van 15 kg.

Je kunt als voerbak het beste gewoon een normale voerbak gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee de supertrio word het! Ik kwam alleen die breeder versie tegen en vroeg me af wat dat was.

Bij de welpenhoeve is het inderdaad wel goedkoop, alleen krijg je dan wel de verzendkosten er nog bij.

Okee een gewone normale eetbak. 1 eetbak is genoeg voor 2 konijntjes toch?

En ik ben ook op zoek om strakshet eten, hooi en stro in op te bergen. Nu kwam ik deze boxen tegen en vroeg me af of dat goede boxen waren. (de rechter boxen)

9693pi.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt ideaal. Zo bewaar ik het zelf ook.

Ik bestel zelf bij de welpenhoeve altijd 2 zakken, omdat de verzendkosten tot 30 kg gaan. Daarna zijn de verzendkosten 12 euro ofzo. Dus door 2 zakken te bestellen, verdeel ik de verzendkosten over 2 zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bakken zijn goed om het eten in op te bergen.

Wat betreft die advertentie, dat hooi is pas net gemaaid en kan nog niet gevoerd worden. Hooi moet minimaal 6 weken wachten voor het geschikt is om te voeren.

Verder is het met hooi soms ook gewoon een beetje proberen wat je konijnen lekker vinden. Het ene konijn houdt van hooi dat erg groen is, de ander wil dikke sprieten en de derde heeft een voorkeur voor een bepaalde smaak of soort gras. Maar je hoeft je ook niet te beperken tot een soort. Ik geef mijn konijnen in hun ene hooiruif gewoon hooi en in de andere ruif krijgen ze iedere dag wat speciaal hooi, kruidenhooi bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 zakken is inderdaad wel een idee! Mits het lang genoeg houdbaar is!

Mooi van de week dan even langs de blokker voor de opbergboxen!

Dank je wel voor de tip van het hooi! Ik krijg nu een baal via een kennis van ons. Die hebben zelf Cavia's en konijnen en die halen

het altijd bij de boer dus die brengen binnenkort aan baaltje mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als je 2 dwergen hebt maar 1 zak van 15 kilo bestellen!

Want ik heb die van mij in april gekocht en is maar tot oktober houdbaar en ik heb twee middelgrote konijnen en ik heb het voer dan net op.. dus met dwergjes haal je dat niet als je 2 grote zakken haalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een tip: eerst een kleine zak hooi proberen...

Mijn konijntje vond 'gewone' hooi namelijk niet lekker en nu zit met een grote zak hooi waar ik niets meer mee doe... Ik heb nu verschillende soorten kleine zakken kruidenhooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje over dat hooi, Hoezo moet het 6 weken drogen? Ze eten toch ook gras, waarom is een tussenstadium dan slecht? Of is dat gewoon onhandig ivm schimmelen. En is het niet zo dat het ook al een poos ligt te drogen op het veld? ff nieuwsgierig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi dat nog niet lang genoeg gedroogd is, is gemaaid gras. Gemaaid gras mag je nóóit geven omdat dit kan gaan gisten in de buik. Ik weet niet waarom het pas na zes weken goed is, maar het moet wel een bepaalde tijd gedroogd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. Dan heb ik vroeger toch iets fout gedaan! haha

Als mijn vader het gras had gemaaid veegde hij eerst alles bij elkaar, dan kwam ik erbij, pakte tussen beide handen echt een hele flinke bos en gooie daar het hok mee vol.. Vonden ze geweldig. Hok zat echt half vol! Oepsie..

Nouja het is allemaal goed gegaan toen maar zal het nu onthouden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/13071-verschil-tussen-hooi-gras.html

Meer (althans, een duidelijke verklaring) vind ik er op internet niet over. Ik kan je wel vertellen dat het waar is. Mijn oma zorgt altijd voor de konijnen van haar buurman (die heeft meestal een stuk of tien konijnen zitten, die hij uiteindelijk slacht) als hij er niet is, en jaren geleden bracht een kennis van die man toen gemaaid gras. Leek hem wel lekker voor de beestjes. Deze dieren waren véél gras en groen gewend, maar hier zijn ze allemaal aan overleden. De buikjes zwollen op en uiteindelijk waren alle tien dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
uhh nee.. je moet deze hebben; http://www.hopefarms.nl/producten-hope-farms/konijn/rabbit-super-trio

de breeder is meen ik ook voor cavia;s etc... als je hem nog kan ruilen zou ik het doen!

Ja de zak van de link heb ik. Er staan konijnen op en rabbit supertrio allen

omdat op het bonnetje supertrio breeder staat begon ik te twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .