Ga naar inhoud

Mais giftig?


Crn76

Aanbevolen berichten

Zomaar eens een vraag, onder de lijst van giftige planten staat mais vermeld. Over welke delen van de plant gaat het dan eigenlijk want vele speeltjes worden gemaakt van maisblad en er worden ook vaak gedroogde minimaiskolfjes verkocht. Is misschien alleen verse, ongedroogde mais giftig? Heb hier wel eens ´wortels´ van gedroogd maisblad en die worden dan meestal helemaal afgekloven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook nog nooit gelezen dat het niet goed zou zijn.. als het mais tijd is pluk ik altijd een paar kolven, die laat ik drogen en dat krijgen ze dan. ook nog nooit iets geks gemerkt.. misschien omdat het zo zelden is dat ze het krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook hoor BRC maar daar knabbelen ze af en toe aan en verder willen ze er alleen maar onder liggen. De post is wel favoriet (en onhandig!), verder sinds vorige een gat in mijn bank (!) geknaagd maar de laatse wilgenbruggen zijn al 10 dagen als nieuw haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .