Ga naar inhoud

Wat te doen na castratie?


Aanbevolen berichten

Pijnstilling vragen aan je dierenarts.

De eerste tien dagen geen bodembedekking in het hok, maar handdoeken, dit omdat bodembedekking de wonde kan irriteren.

Goed opletten dat hij, nadat hij is wakkergeworden, zo vlug mogelijk eet. Haal peterselie in huis, dit is eetlustopwekkend.

De wonde dagelijks inspecteren om na te gaan of ze goed geneest.

Je kan ook altijd een warmwaterkruik bij de hand hebben, voor als je konijn niet zelf zijn lichaamstemperatuur kan houden. Sommige konijnen zijn wat kouwelijk na een narcose.

En twee weken je ram weghouden van zijn partner, dan ben je honderd % zeker dat hij onvruchtbaar is.

Er zijn vast nog dingen, maar dit is waar ik op het eerste moment kon opkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling vragen aan je dierenarts.

De eerste tien dagen geen bodembedekking in het hok, maar handdoeken, dit omdat bodembedekking de wonde kan irriteren.

Goed opletten dat hij, nadat hij is wakkergeworden, zo vlug mogelijk eet. Haal peterselie in huis, dit is eetlustopwekkend.

De wonde dagelijks inspecteren om na te gaan of ze goed geneest.

Je kan ook altijd een warmwaterkruik bij de hand hebben, voor als je konijn niet zelf zijn lichaamstemperatuur kan houden. Sommige konijnen zijn wat kouwelijk na een narcose.

En twee weken je ram weghouden van zijn partner, dan ben je honderd % zeker dat hij onvruchtbaar is.

Er zijn vast nog dingen, maar dit is waar ik op het eerste moment kon opkomen.

Echt heel erg bedankt hier had ik allemaal nooit op gekomen.

Zeker niet op handdoeken.

Dat zal ik zowiezo gaan doen.

Heeft een konijn na zo'n castratie erg veel pijn?

Groetjes:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn enige ervaring is dat hij wat lodderig was. Pijn heb ik niet aan hem gemerkt, maar hij zat dan ook onder de pijnstillers. Idd echt vragen om pijnstillers voor thuis! Als hij pijn krijgt wil hij waarschijnlijk niet eten en eten is natuurlijk van levensbelang.

Desnoods zeg je dat je graag zo'n flesje wil zodat je alleen maar hoeft te bellen om te overleggen, mocht hij pijn krijgen.

Haal lekkere dingen voor hem in huis en probeer die vooral in het begin te geven, zodat hij weer besef krijgt van eten.

Ik had handdoeken en kranten in het hok. En water in een bakje, omdat ze soms in het begin te slap zijn om 'helemaal' uit de fles te kunnen drinken.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .