Ga naar inhoud

Kleintje 4 weken en 5 dagen jong heeft een klein beetje scheef kopie..


lindseysew

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ja ik maak me erg zorgen ... sinds ik kort geleden mijn Dropje moest missen door die *** ziekte ''parasiet in het brein'' :( Hij was nog maar 6 maanden :/ binnen 3 dagen moest ik hem al inenten T_T

Naja zoals jullie zien maak ik me zorgen maar ik wil niet echt paniek gaan zaaien...

En de kosten voor een dierenarts is wel erg duur :s

Vraag is : Moet ik me zorgen maken of moet ik afwachten?

BTW

Het is ietsjes scheef... dus niet ersntig maar alsnog T_T

aangepast door lindseysew
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 week en 5 dagen oud is heeeeel erg jong!..

Hoe oud was hij/zij?

Het kan een oorontsteking zijn of een mijt. Maar volgens mij kan het ook nog E.c. zijn maar dat zou nauwelijks voorkomen op deze leeftijd.

Maar ik weet het niet.

Ik zou in ieder geval naar de dierenarts gaan om te kijken waar het van komt want hoe sneller je het behandeld (wat het ook is) hoe sneller ze kan herstellen.

En dat is bij E.cuniculi heel erg belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dropje was nog maar 4 maanden en was binnen 2 dagen al aan het tollen :(

Ik ga dan wel even bellen naar een dierenarts en vragen of hun misschien mij kunnen helpen.

Zoals ik nu zie is het niet erger geworden :s

Majah hij/zij zit ook met 5 andere konijnen in een hok :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel niet maar het kwam dacht ik wel voor dat ze het ook op zeer jonge leeftijd 'kunnen' hebben.

Maar naar een konijnkundige dierenarts gaan is op dit moment de beste oplossing. Dan weet je wat het is en kun je het behandelen, wat het ook mag zijn.

Hoe oud was dit konijn toen je hem kreeg?.. Nog jonger dan 4 week en 5 dagen?

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

een heel jong konijn kan EC hebben.. dat zou betekenen, dat het de ziekte van de moeder heeft meegekregen en dat de moeder + nest ook een grote kans hebben ziek te zijn/worden. Maar alleen een kk da kan je vertellen, wat jouw konijntje mankeert.

Een konijn van 4 weken is te jong om al bij de moeder weg te zijn, dus vraag ik mij af waar de moeder is en waar jij je konijntje vandaan hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben bij de dierenarts geweest..

Hij had idd koorts 39.9 en een scheef kopje en het was niet zo heel erg scheef.. maar het viel wel op.

En het konijn is niet bij de moeder weg :P

Het komt uit een nestje van hele mooie ouders!

Ik denk dat het een meisje is want ze heeft namelijk mooie wimpertjes en oogjes.

Ze zit met 4 andere kleine poepertjes bij de moeder in.

Nieuw dropje had ook een beetje koorts 39.1 maar gaat wel verder goed niks mis mee.

De rest had het een beetje vies bij de kontje.

Naja ze heeft nu dus 2 spuitjes gekregen en er is nog steeds wel een kans op ...... you know :(

Maar das klein omdat ze ook koorts heeft...

Ik zet nog wel een paar foto's op wanneer het goed gaat, ik hoop het echt want nog een sterfgeval kan ik er niet zozeer bij hebben :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kkda kan toch wel zien wanneer een konijn een oorontsteking of verschijnselen wat bij e.c. hoort, heeft?

Ooronsteking moet net zo goed behandeld worden als e.c.

Hoe langer je ermee wacht hoe groter de kans dat het fout kan gaan, bij beide..

Ook als het mijt is moet het snel behandeld worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt nu antibiotica >.<

Maar ze wist dus niet zeker of het een ontsteking is of EC :P omdat ze zei dat het moeilijk te zien was op deze leeftijd xD

Maar ze vreet gewoon net zoals die anderen, en is wel levendig... en dat was ze ook wel voor de 2 spuitjes.

Ik denk dat het nu een beetje afwachten is :(

Als het namelijk EC is dan ga ik haar inslapen want ik wil niet meer hetzelfde meemaken.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het E.c. is ben je er heel vroeg bij en dan is de kant heel erg groot dat je konijn er goed van hersteld.. Ik zou haar dan ook niet in laten slapen.

Maar dan moet er wel onderzocht worden of het om een ontsteking gaat of e.c.

Hier staat anders ook belangrijk info:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/17509-mijn-konijn-heeft-oorontsteking.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben bij de dierenarts geweest..

Hij had idd koorts 39.9 en een scheef kopje en het was niet zo heel erg scheef.. maar het viel wel op.

En het konijn is niet bij de moeder weg :P

Het komt uit een nestje van hele mooie ouders!

Ik denk dat het een meisje is want ze heeft namelijk mooie wimpertjes en oogjes.

Ze zit met 4 andere kleine poepertjes bij de moeder in.

Nieuw dropje had ook een beetje koorts 39.1 maar gaat wel verder goed niks mis mee.

De rest had het een beetje vies bij de kontje.

Naja ze heeft nu dus 2 spuitjes gekregen en er is nog steeds wel een kans op ...... you know :(

Maar das klein omdat ze ook koorts heeft...

Ik zet nog wel een paar foto's op wanneer het goed gaat, ik hoop het echt want nog een sterfgeval kan ik er niet zozeer bij hebben :(

Is er hier niemand wie het opvalt dat er hier dingen in staan die niet kloppen?

Ik zou je sowieso ten zeerste aanraden in de toekomst een andere DA te zoeken. 39.1 is namelijk geen koorts bij een konijn, maar een perfecte temperatuur (tot 39.7 °C).

Ten tweede... Je andere konijn is naar jouw zeggen aan EC gestorven? En dan beweer jij dat deze konijntjes uit goede ouders komen. Ik kan van hieruit niet weten of dat konijn dat volgens jou aan EC is gestorven ooit in contact is geweest met deze ouders. Maar ik hoop dat je je ervan bewust bent dat het kan zijn dat de ouders van deze konijntes EC dragen in zich zonder dat dat zich al actief moet hebben gemanifesteerd. Het kan dus gewoon zijn dat jij deze vreselijke ziekte aan het doorfokken bent en je lijkt je er niet eens bewust van hoe verkeerd en slecht dit is....

Als dit konijntje EC heeft. MOET hij dit van de moeder hebben doorgekregen. Dat betekend dat én de moeder en alle kleintjes EC bij zich zullen dragen en dit ooit (en zelfs meerdere keren) in hun leven actief kan worden.

Ik snap niet hoe je je hier goed en gerust bij kan voelen.

EC op erg jonge leertijd is idd wel mogelijk (en dan moet het idd door de moeder zijn doorgegeven), maar het komt niet vaak voor. Dit omdat de parasiet de tijd nodig heeft zich te ontwikkelen voor het zich in symptomen gaat uiten. Meestal is er een tijdje voor de actieve EC iets geweest wat de weerstand van je konijn heeft verlaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit konijn heeft gelukkig geen EC.

En ik vind het ook een beetje raar dat je gaat zeggen dat ik EC aan het rondfokken ben lol.

Ja natuurlijk kan het zijn dat ze EC dragen, maar dat kun je toch nooit 100% weten?

Ik vind het niet leuk van die opmerkingen, ik kom hier niet voor negatieve opmerkingen =.=

Ik kan het natuurlijk ook mis hebben gehoord, maar witje heeft nu 39,2C en had 39,9 .... dus het gaat al beter met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent op de hoogte dat Bunnybunch helemaal tegen fokken is ?

Lees anders nog even de regels door: http://www.bunnybunch.nl/community/faq.php?faq=regels#faq_regelsopeenrij

Met name nr 4.

Verder is Zwarte Panter iemand die écht veel van konijnen weet, dus hetgeen zij zegt kan je voor waarheid aannemen.

Ze reageerde namelijk niet op de temperatuur van Witje, maar van 'nieuw dropje'. Jij noemt dat ze koorts heeft; 39.1..en Zwarte Panter legt je uit dat dat geen koorts is.

Overigens denk ik dat het goed is dat je je zorgen maakt om je konijnen...

Koorts en E.C zijn nu niet echt zaken waar je gelukkig van gaat worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt aan het fokken o.o

Als jullie dat zo bekijken =.=

Het oude dropje kwam namelijk uit een nestje van 5-6 waarbij er 3 doodgingen in het begin.

Ik heb er 2 weggedaan wegens ruimte en had dropje gehouden.

Maarjah... toen dropje dus overleed wou ik weer een soort dropje als jullie dat begrijpen o.o

Ik had dus niet verwacht dat er 5 kwamen.

Maar fokken is toch echt direct na 1 nestje de ander? of niet?

DONT CALL ME A FOKKER :P !!!!!!

aangepast door lindseysew
Link naar reactie
Delen op andere sites

De definitie van fokken, is het zich laten vermenigvuldigen van dieren.

En dat is dus exact wat jij doet.

Eigenlijk lijkt het mij verstandig dat je dit topic eens rustig doorleest (nadat je de link hebt gelezen die ZaZa je heeft gegeven): http://www.bunnybunch.nl/community/hulp-onverwachte-nestjes/20625-waarom-onverstandig-om-zomaar-nestje-nemen.html?daysprune=-1

En dat je dan eens rustig nadenkt over wat je doet én of je dan snapt waarom we het hier op bunnybunch niet mee eens zijn.

Daarnaast wil ik nog eens benadrukken dat het erg belangrijk is om naar een KKDA (konijn kundige dierenarts zoals wij het hier noemen) te gaan. De meeste doorsnee DA'en hebben de weinig kennis van konijnen. Waardoor er hopen dingen verkeerd kunnen gaan, die je liever niet wilt. Dus het is altijd verstandig om een KKDA in je buurt te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG.

Hoe vaak moet ik het nou zeggen, ik ben hier voor hulp niet voor onaardige argumenten en vooroordelen.

LOL, dus jullie zeggen dat ik konijnen fok in een opgesloten kooi van 40x40 CM?

Ik FOK niet, dit is maar het 2de nestje en daar blijft het ook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen zijn niet onaardig, maar er zijn al genoeg ongewenste konijntjes op de wereld. Ook weet jij dus niets van de achtergrond van de ouders van jouw nestjes, waardoor er nu al 2 maal ernstige problemen zijn met een jonkie ervan. Deze problemen heb je uiteraard niet bewust gewild, maar het is wel een gevolg van jouw daden. Van zodra je één nestje hebt, ben je eigenlijk aan het fokken.

Niemand zegt hier dat jij fokt in opgesloten kooien van 40cm op 40cm en een goede fokker neemt niet nestje na nestje en sluit hun dieren niet op in te kleine kooitjes ;). Ik denk dat jij een beetje het verkeerd beeld heb van fokken. Je hebt goede fokkers en broodfokkers.

Goede fokkers houden rekening met het karakter en de gezondheid van het dier door rekening te houden met de achtergrond van de konijnen om zo erfelijke ziektes uit te sluiten.

Nu ja, als het de laatste keer was, zijn we daar al heel blij mee. Ga je dan nu je rammetjes castreren, want anders zal het niet bij het laatste nestje blijven als ze samen in een groepje of in een koppel leven? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .