Ga naar inhoud

Mystique dood. Veel vragen. Help aub.


mystique

Aanbevolen berichten

halo

mijn konijn had gas gekregen ik ben nog naar de dierenarts gegaan maar helaas

mijn konijn is dood gegaan in mijn kamer

toen ik hem dood aantrof in mijn kamer was er allemaal slijm en zwarte modder achtige speeksel uit zijn mond gekomen

kan iemand mij mischien vertellen wat dit is want ik heb overal op internet uitgezocht wat het zou kunnen zijn maar heb niks kunnen vinden

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je MiEkEtJe.

Ik kom later nog uitgebreid op jullie posts terug maar mijn hoofd is nu te wazig.

Ik heb besloten een autopsie te laten doen. Ik zit met té veel vragen en ik wil zekerheid,

zekerheid over wat er met Mystique gebeurd is en dus ook zekerheid dat hij geen ziekte had

die de anderen ook zouden kunnen krijgen. De meisjes van het knabbelthuisje denken dat

het vhs zou kunnen geweest zijn, plotse dood, bruine vloeistof uit de neus, kan volgens

hen niet komen door verslikken in een korrel.

Ik heb Mystique in een T-shirt gerold en dan in de koelkast gelegd. Een beetje luguber, ik weet het,

maar zo kan ik op zoek naar een dierenarts om de autopsie te laten doen.

Bovendien kan ik zo de begrafenis nog even uitstellen, hoef ik hem nog niet meteen af te geven.

Ik ga nu even googelen naar de gegevens van dierenarts DS, die een paar kilometer hier vandaan praktijk heeft.

Zij heeft zelf een chinchilla, dus ik hoop dat doordat ze zelf kleine huisdieren heeft ze een beetje konijn-minded is.

En ik moet binnen een tiental dagen met Wicky bij de dierenarts, dus dan ga ik het hem zeggen,

dat Mystique in mijn handen is overleden en dat hij in het vervolg beter de mensen

tot bij hem kan laten komen om een degelijke diagnose te stellen. Dat hij Mystique misschien niet had kunnen redden,

maar hij had hem wel een pijnlijke dood kunnen besparen.

Ik vind het spijtig voor mij omdat ik hem nu moet missen, maar ik vind het nog veel erger voor Mystique

die zijn laatste minuten op aarde in pijn en angst heeft moeten doorbrengen.

Op zijn minst, als er niets meer aan te doen geweest was, had hij hem kunnen laten inslapen.

Ik wil niet zeggen dat hij een slechte dierenarts is, maar ik ga voor mijn konijnen toch maar op zoek naar iemand anders.

Of zoals op de site van Inge Thas staat: bijzondere dieren. Dat vind ik zo mooi gezegd.

In plaats van 'maar een konijn' of 'doe dat weg en koop een nieuw', staat er bij haar: bijzondere dieren.

Als ik iemand vind die met me mee wil, want alleen met de auto ben ik niet zo een held,

dan ga ik zondag achter een nieuwe ram voor Luna. Ik heb al op de site van het knabbelthuisje gekeken,

maar net als bij 'den Tom' (Tulli), ga ik mijn gevoel laten spreken en er pas daar ter plekke eentje uitkiezen.

Luna ziet er godverlaten uit. Ik hoop dat we een goede man voor haar vinden.

Ik wil hier toch even op reageren.

Ik denk namelijk dat je konijn wel degelijk gestikt is. Mijn konijn heeft precies hetzelfde gehad maar het gelukkig overleefd al scheelde dat ook niet veel.

Saartje kreeg ook bruin spul uit haar neusgaatjes en uit haar bekje slijmde/kwijlde ze enorm. Dat bruine was de SS sie op aan het lossen was. Eerlijk gezegd denk ik dat in Saar's geval de SS haar leven juist heeft gered doordat het zachter werd en ze het uiteindelijk kon door slikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondoleerd, dit is vreselijk voor je om mee te moeten maken. Ik laat zelf altijd afscheid nemen, terwijl ik mijn konijn op de grond erbij vasthoud ( ze kunnen hun dode vriend gaan krabbelen ) daarbij vertel ik ze wat er aan de hand is en flink aaien maar. Ik vind zelf SS te grote korrels hebben, dat is de reden dat ik het niet geef. Mijn konijnen zijn op ander voer 10 en 8 jaar geworden. Mijn beestje heeft maar een heel klein bekkie, maar ja ik ken ook een konijntje van 12 die er heel goed opleeft. Volg je gevoel, of breek ze zelf door de helft als dat prettiger voor je voelt. ik zit zelf nog met de vraag hoe ik mijn overgebleven konijn hier door heen kan slepen, een nieuw vriendje is geen optie. Veel sterkte voor jouw en je nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .