Ga naar inhoud

Knorren en vieze oogjes


Huiself

Aanbevolen berichten

Mijn lieve Loena van 9 weken heeft nu 2 weken wat vieze ooghoekjes (zoals slaap bij mensen). Ik haal het iedere dag weg en wilde het een beetje in de gaten houden. Door haar witte vacht valt het namelijk juist op en ze heeft ook daar wat langere haartjes. Misschien irritatie.

Ik kwam zonet thuis en zag weer wat prutjes in de ogen. Ze sprong erg enthousiast uit haar hok en bij iedere hops, maakte ze een soort knorgeluid. Soms ook zonder te hopsen. Na 7 jaar konijnen houden, heb ik dit dan weer nooit gehoord... Nu is ze weer stil in haar eigen hok en hoor ik helemaal niets.

Ik wil wel even naar de dierenarts voor een check, maar wil eerst even van jullie hier horen of dat knorren misschien bekend voorkomt. Ik las op internet dat het ook blijdschap of juist ergenis kan zijn. Of misschien snot? Overreageer ik na wat knorgeluidjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat knorren kan idd zijn dat ze ergens last heeft oid, als ze dit al een tijdje doet zo ik naar de da gaan, zowieso voor de viezigheid in haar oogjes even langsgaan. weet niet meer precies wat het was maar dat kon ook ergens een gevolg van zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 2 voedsters die knorren! 1tje bij irritatie enz en eentje wanneer je langs komt, die wil dan dolgraag aandacht! Ook als ze rondhuppelt loopt ze aan een stuk door te knorren. Beide knorretjes zijn wel heel anders van toon maar ik denk dat wanneer je zelf oplet je wel hoort of het een pijnknor is of een blijde knor! haha of irritatie maar dan knorren ze best hard hoor! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loena hobbelt nu weer rond, alleen nu zonder geluid. Ik heb me denk ik weer teveel zorgen gemaakt (hoop ik). Ik hou het wel in de gaten, maar ze springt zo blij rond! Is het knorrende/steunende geluid een typisch geluid voor voedsters? Ik heb tot nu toe alleen maar mannen gehad, haha. Mijn vriend keek al weer zuchtend naar mij toen hij mijn zorgen zag! :no:

@Daph-91: ik blijf haar oogjes schoon maken, zolang ze geen andere rare klachten heeft, wacht ik even met een bezoek aan de dierenarts tot de inenting over een paar weken. Vraag dan meteen na over haar oogjes, want ik maak me daar wel een beetje zorgen over.

@Hilke: bedankt voor het wegnemen van mijn zorgen voor nu. Ik had wel wat gelezen over knorren op het forum, maar vroeg me toch af of dit het ook was. Ik denk dat het pure aandacht was, want ze mocht weer uit haar kooi. Zo klein en dan nu al veeleisend! :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn heeft ook altijd van die vieze oogjes gehad!!

heb je stro of wat anders want bij ons was het door het stro dat als het warmer wordt dat ze een soort van hooikoorts kreeg.

maar ze is wel een beetje blind geworden maar dat heb je sneller met witte konijnen vraag mij niet hoe maar ik weet het ook niet.

dus probeer mischien een andere bodem dinges xd te gebruiken. blijft het het zelfde dan wel ff naar de da. wij hebben gewoon af gewacht en het ging gewoon weer over in de herfst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds eergisteren overgestapt op groffe houtsnippers, omdat hennepvezel aan haar vachtje bleef kleven. Ik ben er inderdaad nog niet over uit of ze nu slecht ziet of wat doof is (misschien wel beide). Ze reageert in ieder geval altijd heel laat... Ik zal eens googelen. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .