Ga naar inhoud

Roger kaal plekje + korstje op oor


EdithenMilo

Aanbevolen berichten

Roger heeft sinds vandaag een klein kaal plekje + korste op de buitenkant van zijn oor

het kale plekje is ongeveer 1.5cm groot en het korste is minimaal (+/-5mm)

Ik ben er nu op tijd bij en hoop dat het niets ernstig is!

Ik denk dat ik het beste nog even kan afwachten of niet??

Hij krabt er af en toe aan en schud soms met zn kop, maar niet vaker dan normaal.

aangepast door EdithenMilo
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet afwachten, maar afspraak maken bij een kk da.

Een wondje is een teken, dat er iets niet goed is. Het zou mijt kunnen zijn, iets dat niet uit zichzelf overgaat en alleen maar erger kan worden. Door de jeuk kan je konijn gaan krabben/bijten op de plaats(en) waar het jeukt en zo zichzelf verwonden (wat waarschijnlijk dus al gebeurd is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de binnenkant van het oor verder in orde is (Mijt! Zoals hierboven al eerder genoemd), zou ik het zo laten. Een korstje is al een teken van genezingsproces "richting einde" dus laat lekker gaan. Als je ziet dat het open gaat en verergerd, dan wel even naar de DA ermee.

Zie je aan de binnenkant van het oor vanalles wat niet klopt, dan zo snel mogelijk DA want dit is uiterst pijnlijk voor je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bij oormijt hoef je aan de binnenkant van het oor niet altijd wat te zien/voelen, zeker niet als je er vroeg bij bent. Wat betreft vachtmijt, die kan beginnen bij de oren, achter de oren is een lekker warm plekje.... Ook hiervan hoef je niet altijd huidschilfers te zien en de mijt is klein genoeg om zich te verstoppen.

Ik zou zeggen, ga naar de da, better safe than sorry. En als je bij de da bent, kun je je da tegelijk een standaard controle laten doen: tanden/kiezen, nagels, vacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben laatst naar de dierenarts geweest. Ik vertrouwde het niet helemaal heb 2 nieuwe nijntjes. En 1tje had korstjes in der oren. Een beetje het zelfde al jou. Ik gelijk naar de DA. Het was oormijt. De andere had het ook maar dat zat egt nog in het oor dus dat zag je niet. Allebei behandeld. Met een pipetje over 30 dagen terug komen. Dus als ik jou was zou ik naar de DA gaan. Want waarschijnlijk is het oormijt en dat gaat heel moeilijk over vooral als je er lang mee wacht. Hoe eerder je er bij bent hoe beter!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet afwachten want als het wel mijt is zul je alles moeten schoonmaken, en alle konijnen behandelen (weet niet hoeveel je er hebt).Je kan zoals Rian zegt afwachten maar wat als.. Ik ben ook zo vaak voor niks naar de dierenarts geweest maar ik ga liever 1 keer te vaak dan 1 keer te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .