Ga naar inhoud

snot?


cecelapin

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Regelmatig lees ik over konijnen die last hebben van snot. Maar ik vroeg me eigenlijk af hoe dit er precies uit ziet bij konijnen? Is het echt een witte natte substantie die dan aan de neus hangt? Er wordt namelijk altijd over een 'natte neus gesproken maar kan het ook zo zijn dat de viezigheid opdroogt en de haartjes rondom de neus eerder hard en droog aanvoelen bijvoorbeeld?

aangepast door cecelapin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn snufde af en toe wel eens.. een soort rochel-geluidje. Tot hij een aanval kreeg, er grote snottebellen uit zijn neus kwamen (leek een beetje op bellenblaas) en hij moeite had met ademhalen. Hij sprong ook wild door het hok en moest hard hijgen.

Dit duurde ong. 2 minuten, daarna leek het weer over. Je hoeft de aanval dus niet te zien, het kan idd ook zijn, dat je de snotrestanten rond zijn neusje ziet.

Als je het niet vertrouwt, kun je altijd voor een controle langs de dierenarts gaan. Het kan nooit kwaad, om ook te laten controleren op mijt, vlooien, nagels, tanden/kiezen en algehele gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoiets als op de foto. Mijn konijntje (een teddy widder dus langharig) heeft wat wat harde haartjes rondom haar neusje. Er zit dan vaak wat bruine viezigheid in. Na schoonmaken, zit het de volgende dag er gewoon weer. Misschien is het gewoon poep, want ze zit vaak in haar toiletje ook met haar voorpoten natuurlijk. Ik heb haar een enkele keer horen niezen. Het probleem alleen is dat ze volgende week haar inenting gaat krijgen. Dus ik weet niet helemaal wat ik nu moet doen.

aangepast door cecelapin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .