Ga naar inhoud

konijn komt niet aan


chantal40

Aanbevolen berichten

Mijn dwergje die hier met 12weken kwam is nog steeds geen gram gegroeit, zes weken later. Hij zit nu alleen, maar eet ook gewoon niet meer als dat hij nu doet.... Hij weegt 900gr.

Hebben jullie misschien nog tips? Ik vind hem ook wat mager aan voelen, niet extreem, maar ik voel wel heel duidelijk zijn botten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij krijgt van mij twee keer per dag een handje biks, als hij ten minste zijn bakje leeg heeft, maar vaak heeft hij het nog niet op. Ik geloof dat het ongeveer 15-20gr per keer is, al komt het dus maar heel weinig voor dat hij twee keer per dag eten krijgt.

Hij heeft altijd de beschikking over genoeg hooi, en krijgt ook regelmatig groenvoer. Nou eet hij het meeste groenvoer niet, dus dat is wel jammer.

Ik heb nog niet direct naar wormen gekeken, ik ga zo zijn wc schoonmaken, dus dan zal ik er even op letten. Ik heb hier al eens plaatjes gezien van wormen, maar zo extreem is het in ieder geval niet, dan was het me gister wel opgevallen.

En idd, hij zit alleen omdat hij nog niet is gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dwerg van 12 weken weegt 900 gram? Dan zal het geen dwerg als een kleur dwerg zijn?

Ik hoop dat ik snap wat je bedoelt... Mijn konijn is geen ras dwerg nee, het is een rasloosje, maar nog steeds erg klein, een stuk kleiner als mijn andere konijnen, zeker op deze leeftijd, dus ik verwacht dat hij ook klein blijft. Maar is 900gr dan veel voor een dwerg van 16wk? Wordt hij dan toch een middelgroot konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dwergkonijn kan tussen de 800 en 1500 wegen. 900 gram kan dus een gezond gewicht zijn voor een dwergkonijn, maar dat is afhankelijk van het konijn zelf.

Als jij het gevoel hebt, dat je zijn botjes (ribben en rug) te goed kunt voelen, dan is wat extra gewicht wel aan te raden. Let wel, als je over zijn ruggetje aait, zul je altijd zijn ruggegraat kunnen voelen. Het is alleen niet de bedoeling, dat de botjes echt uitsteken.

Als je het niet vertrouwt, kun je altijd zijn keuteltjes meenemen voor een bezoek aan een kk da. Dan kun je een algehele gezondheids-controle doen op vacht (mijt/vlooien), tanden en kiezen (haken) en nagels (groei/knippen) en achterwerk (keutels).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een goed advies, ik denk dat ik hem volgende week dan even meeneem. Het is alleen wat lastig omdat de dichtstbijzijnde KKDA in Leeuwarden zit... even heen en weer rijden dus! Ik kan zijn ribben niet heel duidelijk voelen, maar zijn rug en schouders wel, dus ik ga er toch even mee heen!

Wanneer is een konijn eigenlijk uitgegroeid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .