Ga naar inhoud

Voedingsvraagjes


Myrna

Aanbevolen berichten

Wij kunnen over een paar weken onze Franse hangoren ophalen. Na het lezen van alle reacties op het forum zijn we er al over uit, dat we SS voor ze willen halen, ze krijgen nu Kasper Fauna Food Sport bij de fokker. Wat me op valt is dat de prijzen nogal verschillen, waar halen jullie je SS?

Ik heb zitten kijken naar speelgoed voor het stel en het lijkt me leuk om een bal van wilgentenen voor ze te kopen, nu las ik dat daar maisblad in zit, mogen ze dit wel hebben? Ik meen ergens gelezen te hebben dat mais niet goed voor ze is. Ik heb nog dunne wilgentenen liggen, dus ik zou er ook zelf een kunnen maken, al heb ik nog geen flauw idee hoe...

Groetjes Myrna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mais mogen ze niet hebben voor de velletjes om het mais heen. Het maisblad mogen ze wel hebben.

Al zijn wilgentakken nat kan je ze buigen. Dan opdrogen en ze zijn weer hard

OK, dank je wel, dan ga ik er een bestellen en de kunst afkijken.

We hebben een hut van wilgentenen voor de kinderen gemaakt en hebben nog wat dunne wilgentenen over, ze zijn nu nog soepel. De hut begint nu uit te lopen en ik weet al waar het snoeiafval heen gaat...

DSC_3159.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor onze Vera ook zo wilgenbal gekocht (met kruidenhooi erin), maar binnen 1 dag had ze hem helemaal gesloopt. Leuk voor haar, wat minder leuk voor mij :grrrrrr:.

Eigenlijk vindt ik dit dus zonde van mijn geld. Gezien ze er maar 1 dag plezier van heeft gehad. Dus als je het zelf kan maken zou ik dat zeker aanraden. Verder zijn ze helemaal verzot op de kattentunnel van de Ikea (is een stuk goedkoper dan in de dierenwinkel). Ook het oude telefoonboek is een succes, maar bereid je voor op de rotzooi die ze ervan maken :whistle2:

Maar je moet maar eens kijken wat jouw fransjes straks leuk vinden. Dat verschilt toch per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval wel anderhalf jaar (wat ik in januari besteld heb, is tot mei 2011 houdbaar) maar in principe nog wel langer. Je kunt tot 28 kg bestellen (daarboven heb je meer verzendkosten) en zeker met twee Fransen is dat snel genoeg op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval wel anderhalf jaar (wat ik in januari besteld heb, is tot mei 2011 houdbaar) maar in principe nog wel langer. Je kunt tot 28 kg bestellen (daarboven heb je meer verzendkosten) en zeker met twee Fransen is dat snel genoeg op!

Met 10 Kg doe je ongeveer 1,5 maand met 2 Fransen, maar ja het is het beste voer en voor konijnen die er om bekend staan dat ze gevoelige darmen hebben... Ik heb ze eerst maar een mailtje gestuurd, de jonge konijnen variant was bijna op.

Hoeveel heb je ongeveer nodig van de jonge konijnen variant net zo veel als van de gewone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als eens aan de hope farms super trio gedacht... is vergelijkbaar, ook erg goed dus!

maar wel goedkoper..

15 kilo hope farms betaal ik 13,99... hier moet je wel 25 gram per kilo konijn van voeren... (ik kan de SS niet via the hay expert kopen omdat ik geen creditkaart heb)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik gewoon met gewone SS beginnen hoor, SS Junior is wellicht handig voor kleine konijntjes die om wat voor reden dan ook een moeilijke start of slechte gezondheid hebben (bijv. te vroeg bij de moeder weg ofzo) maar voor een gezonde Fransoos van acht weken lijkt het me niet nodig. Scheelt je volgens mij ook weer geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een overzicht gevonden van het verschil tussen HF en SS, dan verschilt idd niet veel. Ik eerst even kijken wat hier in de buurt te verkrijgen is. Ik vind het niet erg om op internet te bestellen, maar voor geval van nood moet ik het zelfde voer wel hier in de buurt ook kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 15 kilo zakken hope farms super trio zou ik even rond vragen bij een paar dierenwinkels bij jouw in de buurt, sommige kunnen hem bestellen en sommige niet..

De dierenwinkel een dorp verder betaal ik dus maar 13,99 (dit betaal je overgens op de meeste plekken voor de 15 kilo zakken) terwijl bij een andere dierenwinkel ik meer dan 20 euro voor dezelfde zak zou moeten betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .