Ga naar inhoud

Charlie eet plots zo veel?


Joiice&Charliie

Aanbevolen berichten

Hallokidokie iedereen :).

Ik heb even een vraag voor jullie.

Normaal geef ik Charlie zo'n 27 gram voer per dag, met nog wat groen enzo erbij.

Meestal eet ze dan overdag een kwartje hiervan en al de recht 'snachts.

Maar nu kwam ik vanmiddag thuis, en alles was al op! Zelfs haar hooi, terwijl ze anders niet zo veel hooi eet. Ik merkte al enkele dagen dat ze meer honger heeft en meer eet dan gewoon.

Hoe komt het dat ze zoveel eet?

Heeft het iets met het voorjaar en de lente te maken, zoals mijn moeder beweerd?

En moet ik ze eten bij geven of haar gewone portie behouden?

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee waar het door komt. Maar hier is de biks binnen 5 min op en de groenten binnen een half uur, altijd al zo geweest. En hooi eten ze ook veel.

Ben je pas overgestapt op ander voer of weeg je het pas sinds kort af? Dat zou kunnen verklaren waar nu alles op is. Maar je hoeft niks bij te geven, geen biks in ieder geval. Hooi moeten ze onbeperkt hebben, dus dat mag je dan meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh sorry, dacht dat het over hetzelfde konijn ging.

Als je het voer verder goed hebt afgewogen, dan moet je dat gewoon blijven geven. Eventueel wat meer groenten (worden ze niet dik van) en hooi.

Bijna alle konijnen eten de biks meteen op, dat wil niet zeggen dat ze te weinig krijgen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Dollie, je hebt gelijk.

Ze at amper hooi. Toen ben ik het gaan afwegen (ik gaf eigenlijk het dubbele van wat ik nu geef :P) en at ze al een beetje meer. Maar nog erg weinig. Toen ik het hooi gewoon op de grond legde zonder hooibal at ze toch al 2 hooiballen per week. En nu eet ze bijna een hele per dag!

Een hele vooruitgang dus :D.

Maar volgens jullie moet ik dus het gewone voer blijven geven?

Is het goed als ik 'savond nog wat uit m'n hand geef, 10 grammetjes ofzo?

Of best niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik toch liever wat anders geven. Een paar brokjes uit de hand extra is niet erg, maar tien gram is al weer vrij veel. Het feit dat ze nu zo veel meer hooi eet, geeft wel aan dat ze te veel biks kreeg. Hooi is vele malen belangrijker dan biks en daarom is het belangrijk dat ze dit goed blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .