Ga naar inhoud

Hoe van gemengd naar biks?


Marg

Aanbevolen berichten

Hallo!

ik heb een week geleden ongeveer 2 konijntjes van een asiel gehaald. Deze waren gewend gemengd voer te krijgen, ik heb hier nog ong 6kg van over. Ik weet niet wat zij verder kregen,

maar ik geef ze nu elke dag:

-verschillende groenten om uit te proberen wat ze het lekkerst vinden

-en natuurlijk lekker veel hooi iedere dag.

Nu wil ik overgaan op biks. Maar hoe moet ik dit doen?

in 1 keer helemaal veranderen? of het biks met het gemengde voer mengen en zo hun er langzaam aan te laten wennen?

(ze eten wel de 'gezonde staafjes' uit het gemengde voer, maar liever het 'ongezonde'...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf kiezen voor Supreme (Science Selective) of Hope Farms (Super Trio), beide zijn erg goede biks, en HF is ook heel betaalbaar. (Ongeveer 15 euro voor 15 kg..) SS is wat duurder, wil je dat wel overwegen dan zou ik het uit Engeland bestellen, www.thehayexperts.co.uk , meer daarover staat ook wel in het topic over The Hay Experts, ook onder voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie net dat we voor ons jonge konijntje Rabbit Super Junior hebben. van Hope Farms :P gewoon van de dierenwinkel meegekregen. :) alleen ik wil voor mijn 2 (1jaar oude) konijnen grote verpakkingen kopen, hebben ze dit alleen bij dw? of ook bij groothandels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het biks gekocht (3kg Hopefarms super trio) Ik heb een beetje gemengd voer met het hf gemengd en dit in hun voerbak gedaan, dit is nu ong 4 uur geleden en ze hebben er nog niet van gegeten... moet ik het gewoon laten staan tot ze het op hebben of als ze er echt niet van eten hun oude voer indoen? ik hoop dat ze het een keer gaan eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze aten het na een dagje eigenlijk al :$ ze vinden het volgensmij even lekker als hun oude voer :D dus ik ben wel blij ;p

en ze wegen 1,3 kg en 1,6 kg ik geef 75 gram in 2 delen op een dag. ;)

ik geef ze nu een weekje half biks, half gemengd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .