Ga naar inhoud

Plas, plas en nog een plas!


Myranda

Aanbevolen berichten

Hallo,

wie herkent dit:

Je hebt het hok net verschoond en de volgende dag is alles weer klets en kletsnat van de konijnenpies :grrrrrr:. Ik vraag me af of ze niet overmatig plassen.

Ik weet wel dat Vlekkie (vrouwtje) overal plast waar ze komt (sproeien?).

Is dat te verhelpen? Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel drinken ze?

Als het echt sproeien is zou je er voor kunnen kiezen om te laten castreren zodat ze geen last meer heeft van haar hormonen.

JUP:yes: dat herken ik wel... had ik vroeger ook moeite mee.

alleen is het moeilijk om oudere konijnen aan te leren erop te plassen eigenlijk moet het van jongs af aan. maar je kan het ze goed aan leren door elke dag het plas wat er ligt in het bakje te gooien en dan kijken.

Ook een ouder konijn kun je leren om zindelijk te worden, veel konijnen snappen de bedoeling al snel!

aangepast door raylaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van dat oudere konijn bedoel ik ;

een jong konijn leert sneller dan een oud konijn...

net zoals bij mensen...

maar ze leren het wel alleen bij mijn jonge konijn was het aangeleerd binnen 6 dagen en bij mn oudere konijn 2 weken...

dat van dat castreren en bodempje klopt daar zou ik ook ff naar kijken:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een rammetje die in het begin overal zeek.. Maar ook buiten het hok..

Heb alles geprobeerd, toilet waar ik elke keer zijn keutels in gooide maar hij snapte het niet.

Toen heb ik kranten in het toilet gelegd en toen viel het dubbeltje ineens bij hem..

Nu heb ik hem gewoon op grind en daar doet hij het ook gewoon netjes op..

Misschien dat hij, voor mij, altijd op kranten heeft gelopen waardoor hij het herkende ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu wel gemerkt dat als ik de bodembedekking op de plasplaats anders doe dan in het slaaphok, dat ze niet meer in het slaaphok plassen.

De wc heb ik vanaf dag 1 geprobeerd aan te leren. Plas met een toiletpapiertje opvegen en in de toilet doen, keuteltjes erin. Maar de wc werd altijd weggeschoven. Dat heb ik na een aantal weken dus opgegeven.

Nu plassen ze dus in een hoekje en daar past dat toilet ook niet.

Als bodembedekking gebruik ik kranten (die ze altijd wegtrekken... grrr) en beukensnippers. Ik heb ook al Plospan geperste korrels geprobeerd, ook geen succes. Zaagsel vond ik erg stoffig. Nog een idee iemand?

En Rylaatje; ze drinken heel veel! Ik heb laatst al een grotere fles opgehangen want die kleinere was vaak na een halve dag al leeg!

Dusssss... nog geen oplossing. Behalve het castreren... hmm... daar moet ik nog eens even over nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeert om alle bodembedekking uit het hok te halen en alleen een plasbak te gebruiken!

Als ze gewent zijn op kranten te plassen .....vul de plasbak met houtkorrel en leg daar eens een krant op..misschien gaat het wel bekende kwartje dan vallen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aubiose zal ik vandaag eens gaan halen.

Dat wc-tje is te groot voor in dat hoekje. Dat is namelijk net het hoekje dat bovenaan de 'trap' zit. Dat is misschien 10 cm breed. En dan valt het bakje ook steeds omlaag.

Maar ik ga straks alles goed schoon maken, de wc vullen met kranten en aubiose en in het slaaphok hun bekende bedekking. Dan zet ik de wc in het hoekje tegenover hun eigengemaakte wc. Eens kijken wat dat doet. Ze zullen het er wel niet mee eens zijn en met de wc gaan slepen!

Ik blijf proberen en dank jullie alvast hartelijk voor de tips en het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ipv het grote model ook een kleiner model kunnen proberen. Je kunt ook 2 gaatjes boren in de achter/zijwand van het hok en het bakje dan vastmaken met een touwtje of het ijzerdraadje wat vaak bij die toiletjes wordt meegeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie: ze drinken met z'n tweetjes. Dus ik denk dat het wel meevalt. Ze zijn pas helemaal nagekeken dus daar maak ik me geen zorgen over.

Lonka: dat bedacht ik me net in de auto! Goed idee van je!

Morgen heb ik vrij en dan ga ik me er eens aan wagen.

Bedankt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze vertikken het! Wat een.....grrr! Ze plassen nu precies NAAST de wc, waar ze dus nooit plasten.

En ik had er al was keuteltjes ingelegd en ze vriendelijk doch dringend verteld dat dat hun wc is, en dat het voor mij een stuk makkelijker zou zijn als ze netjes daarop gingen zitten.

Ongehoorzaam volk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .