Ga naar inhoud

Bloedprop/bloed bij plassen -> baarmoederprobleem?


Sascha

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik pas op 2 fransoosen, en de dame had vandaag een behoorlijke smak bloed bij haar plas zitten. Ook lag er een bloedprop in het hok. Even voor de duidelijkheid: dit zijn niet mijn konijnen, en ik kan er niet mee naar de dierenarts. Het baasje gaat morgen bellen, en wat zij verder gaat doen weet ik niet.

Groetjesss!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken geleden een boek gelezen waar van alles over ziektes in stond. Daarin stond dat bloed plassen en het uitplassen van bloedpropjes wel vaak de eerste symptomen zijn van baarmoederproblemen... Maar er stond ook in dat bloed in de urine ook andere oorzaken kan hebben; problemen met de blaas of nieren, of een infectie.

Hopelijk valt het mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Dit is ook de eerste en laatste keer hoor. Voortaan moet ze geld neerleggen (minimaal 50 euro) en zoniet, doe ik het niet meer. Ze zei zo van ja, ik zit maar een uurtje verderop bij de camping, dus als er wat is kan ik komen. Nouja.. Ik zie het. Maar het is een caviafokster die heel lief is hoor, maar alles zo goedkoop mogelijk wilt. En ja, het is nu weekend natuurlijk dus dat zijn dubbele kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is een caviafokster die heel lief is hoor, maar alles zo goedkoop mogelijk wilt. En ja, het is nu weekend natuurlijk dus dat zijn dubbele kosten.

Dit noem ik niet heel lief... Een dier verliest bloed via de urine.. dat is niet gezond. Ik neem aan dat als het haar zelf zou gebeuren zij ook niet een dag zou wachten....

Cavia met gezwel... Daar ga ik geen oordeel over geven. Ik heb hier zelf een zeugje met tumoren. Niet meer te behandelen.. Maar zolang ze vrolijk is en geen pijn heeft krijgt ze gewoon alle liefde en zorg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope.. Ik had gebelt want er was weer een beetje bloed. Ze zij dat een andere fokker dacht dat het de dikkebuikenziekte was. Neeheee, het komt uit haar doos, niet uit haar anus. Het heeft totaal geen verband met haar darmen. Maar ermee naar de dierenarts gaat zij niet. Jammer dat er hier geen ASPCA is. Had ik kunnen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge, wat een... Jammer hoor, dat niet iedereen z'n dieren belangrijker vindt dan de vakantie!

Hopelijk heeft het beestje geen pijn of ander ongemak, maar het klinkt erg oncomfortabel... Misschien is het toch een idee om even telefonisch contact met een KKDA op te nemen om even te overleggen of er iets is dat je doen kunt. Gezien de situatie lijkt het me dat ze je wel advies kunnen geven. Nogmaals succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja.. Ik wil best bellen, maar ik weet 100% zeker dat een da zegt dat ik langs moet komen. Dat gaat niet lukken. Morgen is ook de laatste dag dat ik de dieren daar verzorg. En ik ga zelf niet aanklooien met middeltjes. Want ze zei wel dat er enrofloroxal (antibiotica) in het kastje ligt maar ik kan niet 2x per dag langs om dat te geven. Ik ga ook wel zeggen dat ik dit heel erg vind, als je zelf ziek bent ga je ook naar de arts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .