Ga naar inhoud

Voeren


meow

Aanbevolen berichten

Ik geef Beer iedere morgen en avond 2 handjes van die biks-brokjes zegmaar (naast groenten en af en toe een rozijntje of bananen-chip).. Maar ik heb het idee dat hij is aangekomen sinds ik hem heb. De DA vond het op 30 maart mooi slank.. Ik heb (nog) geen goede weegschaal dus ik weet niet hoeveel Beer weegt.. Maar dit is hem (voor het inschatten.. oude foto):

chillerd.jpg

Hoeveel moet ik hem geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja gebaseert op een foto kun je weinig zeggen hè.. Hij ziet er niet dik uit maar je zult echt moeten voelen om te weten om daar met zekerheid iets over te zeggen denk ik.. Als hij al volgroeit is maar wel aankomt, dan lijkt het wel voor de hand liggend dat je te veel geeft.

Wat voor biks geef je hem? Van gewone biks moet je 25 gram geven, Science Selective 10 à 15.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef gewone momenteel. Ik zal het eens wat constanter proberen te geven (dus altijd evenveel ipv 'ongeveer'. Het is niet zo dat het opeens een dikzak is geworden maar iets wat ik me wel al een tijdje afvraag.. Heb voor de rest niet echt ervaring met konijnen (had een konijntje vroeger maarja toen was ik te jong om me er in te verdiepen zeg maar.. helaas.. maargoed dan leer ik nu alsnog hoe het moet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het inderdaad moeilijk te zeggen.. Wegen is weten ;) En ieder konijn heeft een andere bouw he..

Bij Gos zie je mooi haar lijnen en haar lichaam is dan ook echt precies zoals je een konijn zou tekenen haha, ze is half Frans. Ze heeft drie prachtige jongen geworpen van een 100% Fransje waaronder Ebbe.. Ik schrok ook eerst, ik dacht echt dat Ebbe alles voor Gos zat weg te eten, hij weegt inmiddels ook een stuk meer dan Gos en als je die twee lichaampjes naast elkaar ziet zou je ook zeggen dat Ebbe een dikzak is.. Hahaha maar ze hebben gewoon een compleet andere bouw.. Ik weet ook niet hoe oud Beer is? Want Ebbe was tussen de 4 en 6 maanden ook ineens flink gegroeit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen 20 tot 50% teveel biks, maar omdat ze zoveel rennen en graven verbranden ze dit allemaal en zijn ze keurig op gewicht. (volgens de DA)

Van de zomer als ze uitgeput van de warmte niks aan het doen zijn, dan krijgen ze ook minder. (hooi en stro hebben ze in overvloed..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .