Ga naar inhoud

Help mij even!


Alina

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 3 weken een ander konijn voor mijn voedster.

Het is een gecastreerde ram. Het koppelen ging erg goed en nu ook. Ze likken mekaar en het ziet er gezellig uit. Soms nog wel eens achter mekaar aanrennen maar dat is ook alles.

Nu kom ik net thuis en zit werkelijk het hele hok onder de haren. Ik schrok mij een hoedje.

Dierenarts gebeld, maar alleen voor spoeddiensten bereikbaar. Tjah dat vind ik het nou net niet.

Ik kan ook geen wondjes vinden.

Wat denken jullie?

Help me even geruststellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig geen wondjes..

Wat dan overblijft is dat de voedster een nestje heeft gemaakt of willen maken en haar eigen vacht geplukt heeft

OF

Dat er heen en weer gejaagd is om de rangorde te bepalen..

Mag jij kiezen wat je denkt dat het meest voor de hand liggend is.

Als je voedster schijnzwanger is kan ze ook wat chagerijniger zijn tegen je ram en hem willen berijden (dominantie)

Bij schijnzwangerschap ligt de plukken wel erg bij elkaar..echt als een nestje...

Bij mij liepen/liepen ze dan wel een dag lang met vanalles in hun bek.

Geen idee of je ze kan zien, maar met een beetje observeren kom je er misschien achter ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben net onze ram even uit het hok gehaald, hij is nog erg angstig naar ons, dus af en toe eruit.

Toen we de ram terug wilde zetten lag er een strook met haar. Zn 10 cm lang.

Het leek wel in elkaar gedraaid.

Het was 1 lange strook.

Dus ze is schijnzwanger?? Wat moet je daar aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even opletten of ze een nestje heeft gemaakt. zo ja, dan dit nestje laten liggen totdat ze het zelf uit elkaar laten vallen/platgooien. Daarna kun je het tijdens het schoonmaken van het hok verwijderen.

Haal het nest in elk geval niet te vroeg weg, dan begint ze gewoon opnieuw een nest te bouwen. En idd, als ze de komende weken/maanden meerdere nesten bouwt, is het verstandig haar te laten castreren.

Daarmee voorkom je niet zozeer ontstekingen als wel baarmoederkanker. Tijdens de castratie moet dan wel de baarmoeder worden weggehaald, vraag je da daar dan ook naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .