Ga naar inhoud

Amy eet blindedarmkeutels niet


knijtje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik zit dus met een probleempje.

Het nieuwe vriendinnetje van Bunny eet haar BDK niet op.

Ik weet neit hoe lang dit al is maar volgens mij pas vanaf zaterdag.

Het kan zijn door de groenten die Bunny gewend is maar zij misschien niet.

(ik weet niet wat ze in de opvang eigenlijk allemaal kreeg)

Ik weet niet hoe het zou komen eigenlijk.

Misschien omdat het allemaal onbekend nog is?

Kunnen jullie mij helpen?

En hoe moet ik haar haar BDK weer laten eten?

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred liet zijn BDK ook opeens liggen, had al het vermoeden dat dat kwam door de vreemde omgeving en ja hoor, sinds gisteren zitten ze weer in hun hok (ivm castratie Feline zaten ze binnen) en geen BDK meer gevonden.

Bovendien, als ze geen groente gewend is (ik hoop dat je haar niet in één keer een enorme schotel voorgezet hebt, dat is niet zo goed voor de darmpjes, daar kan niet elk konijn gelijk tegen, altijd rustig beginnen) en nu opeens vrij veel krijgt, dan krijgt ze veel meer eten dan normaal. (Niet te veel, maar wel meer dan ze gewend is..) Dat kan ook het probleem zijn.. Hoeveel biks en groente geef je haar/ze?

Ik zou persoonlijk nog niet gelijk extreem dingen gaan veranderen.. Als ze over een week ofzo nog de boel laat liggen kun je dan weer kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon 1 klein plakje komkommer (waar ze niet heeft van gegeten)

en een halve witlof gegeven en dat samen met Bunny laten delen.

Amy had een hapje ofzo er van genomen en misschien later meer zonder ik het gezien had.(Bunny had de rest al wel veel van opgegeten)

En ongeveer 50-60 gram Biks (SS)

(ik weet niet of dit teveel of te weinig is? voor twee konijnen maar k dacht van 20 gram per kilo lichaamsgewicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 60 gram is voor Bunny en Amy samen? Dan is dat niet te veel in elk geval. Misschien kun je even kijken hoeveel ze beide precies wegen, ik ben zelf sowieso een kluns met het schatten van gewichten e.d. maar ik zit er dus nogal eens naast.. :whistle2::$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben niet goed in schatten in elk geval.

Ze krijgen er ook nog andere huismerkbiks doorheen .

Maar ongeveer een halfvolle voerbak maar ik weeet neit hoeveel dat dat is omdat alle voerbakken anders zijn.

aangepast door knijtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Te veel biks kán het probleem zijn.. Ik zou het nog even aankijken denk ik, even kijken of het een kwestie van wennen is. Natuurlijk kan het geen kwaad om te kijken hoeveel je precies geeft, maar als ze over een paar dagen nog steeds haar BDK niet op eet zou ik daar sowieso even naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .