Ga naar inhoud

Robenidine in konijnenvoer


Toffel

Aanbevolen berichten

Vanmiddag had ik met mijn collega´s een overleg over het konijnenvoer dat wij verkopen. De Kenner konijnenkorrel Classic bevat robenidine. Nu vroegen wij ons af waarom dit eigenlijk wordt afgeraden?

Ik heb al even gegoogled, maar verder dan dat het slecht is, kom ik eigenlijk niet. Weet iemand van jullie waarom dit slecht voor konijnen is en wat voor middel het is? Het liefst met een onderbouwing van een wetenschappelijk rapport o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een anti-coc middel en als ik mij niet vergis een antibiotica, preventief antibiotica geven is geen goed idee, omdat AB dan mogelijk niet meer effectief is als het konijn werkelijk coc krijgt.

Maar ik heb me hier nog nooit in verdiept eigenlijk, zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog wat kunnen vinden Dollie? Dat het een anti coc middel is klopt inderdaad. Ik kan me ook helemaal vinden in jullie opmerkingen dat het preventief geven slecht is, maar ik zou dit graag onderbouwd willen hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar naar de veehouderij, daar zijn nu hele discussie over het preventief geven van AB, omdat de AB niet meer werkt als ze echt ziek worden. De ziekenhuis bacterie MRSA is een mooi voorbeeld, als je dat oploopt heb je dus echt een probleem aangezien het voor alle AB resistent is. En dat gebeurt nu dus ook in de veehouderij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog wat kunnen vinden Dollie? Dat het een anti coc middel is klopt inderdaad. Ik kan me ook helemaal vinden in jullie opmerkingen dat het preventief geven slecht is, maar ik zou dit graag onderbouwd willen hebben..

Nee, lastig is dat, ik kan inderdaad op veel sites vinden dat het niet goed is en kort samengevat (zoals in dit topic al gezegt is) ook wel waarom, maar geen duidelijke artikelen die wetenschappelijk onderbouwt zijn oid.. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .