Ga naar inhoud

Preventief ontwormen en waarmee dan?


Mexflex

Aanbevolen berichten

Of het nodig is.. Volgens mij niet perse. Ik heb vorig jaar wel zowel Indy als Fred een tijdje aan de panacur gehad (Indy in totaal tien weken, in maart zes en in december vier, Fred twee weken in maart) ivm EC, maar ze waren toen dus ook gelijk ontwormt. Heb nog zitten twijfelen of ik dit jaar weer (nu dus echt om te ontwormen) twee weken Panacur geef, maar dat doe ik toch niet denk ik.

Je ontwormt inderdaad het beste met Panacur, en dan een dag of tien geloof ik. Veel dierenartsen zeggen drie dagen maar daar heb je niet alle verschillende 'fases' mee volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb mijn konijnen ook nog nooit ontwormd en ze zijn nu 4 en 6 jaar..

Hoe geef je zoiets? Want je hebt ook nog iets van pipetjes maar dat is alleen voor ectoparasieten?

En dan moet je natuurlijk alle konijnen doen maar wat als je 1 ervan verdenkt, of gewoon voor de zekerheid een keer wil laten ontwormen, dan kun je daarna ook de andere geven toch (zodra je wormen of iets anders in de ontlasting ziet)..

Ik heb 1 konijn die een gespannen buik heeft en waarschijnlijk door overgewicht. Maar ze heeft het al zo'n 2 jaar schat ik maar dan kan zo'n ontwormingskuur geen kwaad toch?

De andere konijnen zijn mooi op gewicht, geen schommelingen of verandering in eetlust..

Trouwens dat konijn die ik wil ontwormen heeft ook een constante gewicht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .