Ga naar inhoud

Morgen wordt mijn ram gecastreerd!


Iiejoor

Aanbevolen berichten

Hey!

Morgen wordt mijn rammetje gecastreerd! Ik heb al veel dingen opgezocht en stel natuurlijk ook vragen aan de DA maar zou toch graag jullie ervaringen willen horen.

Wat kan ik bijvoorbeeld na de operatie verwachten? Loopt hij gewoon rond of slaapt hij veel?

Hoelang kan ik hem het beste op de handdoeken houden enzovoort.

Dat soort dingen! Ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even te lui om het over te typen:lol:

Spannend!

Als hij thuis is kun je hem het beste binnen laten en dan niet op stro zetten maar op handdoeken, en het hooi even in een hooiruifje doen zodat het zo min mogelijk door het hok verspreid wordt. Je kan ook beter even water in een drinkbakje/bakje aanbieden en ook in een flesje, zodat Denzel kan kiezen wat hij het liefste heeft. Geef hem groentes en biks zodat hij de keuze heeft om te eten wat hij wilt. Ook een kruikje erbij leggen zodat je nijn daar eventueel bij kan liggen omdat ze na de castratie hun lichaamstemperatuur nog niet zo goed kunnen regelen. Goed dat je medicatie meekrijgt! (geen idee wat precies, maargoed ) Verder gewoon even vooral met rust laten en in de gaten houden of hij gaat eten/drinken en keutelen.. dit hoeft niet meteen de eerste paar uren te gebeuren omdat je konijn denk ik nog een beetje sufjes is na de castratie.

Na ongeveer 10 dagen kan de handdoek eruit en mag er weer stro is (als de wond dan maar goed dicht is), en ik weet niet of je je nijntje wilt koppelen, maar dit kan na 2 weken.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week handdoeken aangehouden, toen was de wond goed genoeg genezen om weer op normale bodembedekking te gaan. Twee dagen vind ik zelf wel erg snel hoor Dollie.

@TS: Veel succes vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Ik heb hem net opgehaald! Arm beestje. Hij is nog een beetje suf enzo maar verder gaat het goed.

De dierenarts assistente vertelde dat ik hem morgen al weer op de normale bodembedekking kon zetten. Ik denk wel dat ik hem nog wat langer op handdoeken houd.

Ik heb hem meteen in laten enten tegen VHS. Vanmiddag voelde ik me heel erg schuldig haha. Nu nog steeds. Maar nu kan ik hem over een tijdje wel koppelen. Dan is ie niet meer alleen. :)

De dierenarts raadde 6 weken aan voordat ik kon koppelen. Hij had meegemaakt dat een konijn na 4 weken nog een nestje veroorzaakte. :P

Dus nog even kijken wat ik daar mee doe. :)

Ik moet ze sowieso nog een tijdje apart houden omdat hij iets aan zn huid heeft. Ze konden nog niet zien wat het precies was (ik dacht zelf vachtmijt dus heb meteen maar gevraagd of ze daar ook naar wilde kijken.) maar ik heb een tubetje stronghold mee gekregen. Als het na ongeveer 3 weken niet weg is dan moet ik terug en gaan ze een schimmeltestje doen. :)

aangepast door Iiejoor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Stronghold niet voor katten/honden en niet goed voor konijnen? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen :whistle2:.

Ik weet niet of het erg is dat je konijn likt aan de plek, zo niet, kan je misschien zo'n kapje halen zodat hij er niet meer bij kan?

Ik ben ook op van de zenuwen...morgen is mijn kereltje aan de beurt...:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad voor katten/honden maar stronghold kan goed. (dan moet je natuurlijk niet de samenstelling hebben voor een duitse dog, gewoon voor de kleinste honden/katten ;) ) Frontline is wel schadelijk!

Hij doet het goed! Is al weer een stuk actiever dan gister. Drinkt en eet ook weer. Verder is hij volgens mij niet echt met de wond bezig. Ik denk niet dat konijnen echt een kapje nodig hebben? Tenminste, ik heb het nooit echt gezien. :P

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie er wel een paar in de bak liggen dus dat heeft ie gelukkig al wel gedaan maar niet zoveel als normaal volgens mij..

Hoop dat hij dat wel meer gaat doen!

Ik denk dat mijn konijn helemaal gek zou worden met zo'n kapje op haha. Gelukkig zit hij er bijna niet aan!

Gelukkig heeft je konijn al gegeten! Dat is in ieder geval een goed teken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week handdoeken aangehouden, toen was de wond goed genoeg genezen om weer op normale bodembedekking te gaan. Twee dagen vind ik zelf wel erg snel hoor Dollie.

Fred's wond zag er met twee dagen eigenlijk niet veel anders uit dan met een week.. Ik heb nog wel een aantal dagen gewacht voor ik hem in zijn hele hok liet (hij zat boven) maar verder.. En Fred is echt prima hersteld hoor dames.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred's wond zag er met twee dagen eigenlijk niet veel anders uit dan met een week.. Ik heb nog wel een aantal dagen gewacht voor ik hem in zijn hele hok liet (hij zat boven) maar verder.. En Fred is echt prima hersteld hoor dames.. ;)

Dat weet ik dollie, ik val je ook niet aan. Ik zou het zelf alleen niet zo gauw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .