Ga naar inhoud

Castratie Toffel


Toffel

Aanbevolen berichten

Nou ja, dat is nu toch al te laat, maar een konijn dat nog niet geslachtsrijp is (in geval van een dame) is ook te jong om te koppelen.. Daarnaast is het niet aan te raden om een ongecastreerde ram te koppelen, gezien die dan vaak alleen maar blijven rijden. Maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee dat wist ik niet.. Naja, daar is nu niks meer aan te doen. Ze lopen trouwens alleen bij elkaar als ik thuis ben. Als ik aan het werk ben of slaap zitten ze apart van elkaar in het hok, omdat ik al bang was dat Toffel er alleen maar bovenop zou zitten en Pan geen kant op kan in dat hok.

Dat is dus achteraf wel slim geweest. Dat rijden had Toffel idd de eerste twee dagen wel erg, maar Pan loopt dan gewoon weg. Nu is dat al veel minder geworden gelukkig.

Hij wordt in ieder geval morgen gecastreerd, dus dan is dat probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, het is nu goed gegaan gelukkig. Begreep dat toffel helemaal niet dominant naar pan was. Maar morgen castratie. Succes :) kom ze binnenkort wel bewonderen hoor! ;)

Nee klopt, hij is echt een watje haha. Als Pan in zijn hok gaat zitten en zijn hooi begint op te eten zit hij alleen maar dom naar haar te kijken. Als hij er bij komt is er niks aan de hand, maar als hij er dan bovenop wil loopt Pan weer weg.

Toffel is in ieder geval super lief voor haar en doet haar geen vlieg kwaad.

Kom snel maar even kijken liel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt, hij is echt een watje haha. Als Pan in zijn hok gaat zitten en zijn hooi begint op te eten zit hij alleen maar dom naar haar te kijken. Als hij er bij komt is er niks aan de hand, maar als hij er dan bovenop wil loopt Pan weer weg.

Toffel is in ieder geval super lief voor haar en doet haar geen vlieg kwaad.

Kom snel maar even kijken liel!!

dat klopt niet he danio:p hij doet of pan geen kwaad of de vlieg niet :P

maar ik kom zeker snel!! sjoppe? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat je dame nog niet geslachtsrijp is, zou ik ze de eerste 2 weken niet in 1 hok zetten... Gewoon voor de veiligheid... Je kunt gerust 2 hokken naast elkaar zetten, dat ze elkaar wel kunnen zien/ruiken.

Bovendien kun je dan Toffel beter in de gaten houden, of z'n ontlasting goed blijft. En hij heeft dan wat tijd om de wond te laten genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toffel is weer thuis gelukkig! Hij heeft de operatie goed doorstaan :D

Kan wel goed aan hem merken dat die narcose nog na werkt. Hij is echt super rustig. Eetlust heeft hij ook nog niet, ik hou hem vanavond maar goed in de gaten.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je konijn weer begon met eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

groenvoer, mijn kerels binnen een paar uur, mijn dame wat langer.. maar voor dames is het een zware en pijnlijke ingreep.

Als je hem wilt verwennen.... Bij de ah hebben ze op de groente-afdeling plantenpotjes staan... peterselie voor 2 euro, daarvan een paar takjes :) of oregano, dat wordt als eetlust-bevorderend bestempeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem om half 6 opgehaald en om kwart over 10 had hij nog niks gegeten, ook geen groenvoer wat hij normaal altijd lekker vind. Gelijk de DA weer gebeld, maar kreeg een vervanger er voor die duidelijk niet zo veel kennis van konijnen had. Ik moest maar wachten tot de volgende morgen 8 uur en dan naar mijn eigen dierenarts. Dan had hij dus zo´n 14 uur niet gegeten.

Gelukkig begon hij nadat ik had opgehangen ineens aan z´n witlof te eten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .