Ga naar inhoud

konijn mager, en stil in hoekje


gerjanne

Aanbevolen berichten

Ik versta eigenlijk niet dat zoveel mensen een topic openen en gigantisch ongerust zijn dat hun konijn ziek is, maar onze raad volgen om naar de DA te gaan, lijkt dan plots niet nodig, want ze erg is het niet...

Mocht mijn konijn of kat zo'n lange tijd niet helemaal in zijn nopjes zijn, zou ik gewoon voor de zekerheid eens langsgaan bij de DA.

Als je dan echt denkt dat het komt omwille van het feit dat ze niet aanvaard wordt in de groep en dat de anderen te gulzig zijn, steek haar dan eens eventjes apart. Zo zul je onmiddellijk zien of ze eet en openbloeit, maar ik zou toch even langsgaan bij de DA om het medische uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je vorige berichtjes lees denk ik toch echt dat je konijn niet in orde is. Ze wordt toch buitengesloten door de andere konijnen? Ze is toch mager? Je zegt dat ze vrolijk rondspringt, maar je zei eerder dat ze stil in een hoekje zat. Dat staat zelfs in de titel van je topic!

Ik zou haar een dag apart zetten, zodat je echt kunt zien wat ze eet en of ze goed keutelt. Pas dan weet je zeker of ze genoeg eet en of de keutels die je in het hok vindt van haar zijn en niet van de andere konijnen. Dat ze mager is en er niet goed uitziet is echt een teken van ziekte. Je andere konijnen merken dat ze zwak is en stoten haar daardoor uit de groep. Hierdoor krijgt ze te weinig te eten, hetgeen haar nog zwakker maakt. Ik zou me dus echt wel zorgen om haar maken. Zet haar dus een dag apart om te zien of en hoeveel ze eet en poept. Dan kan je met die informatie naar de dierenarts. Laat haar niet bij de andere konijnen zitten als je merkt dat die konijnen onaardig tegen haar zijn.

Dit is wat ik eerder al schreef. Heb je dit nou al gedaan??? Je moet nu echt actie ondernemen Gerjanne! Het duurt al ruim twee weken. Je konijn wordt steeds zwakker als je niets doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel voer geef je ze en wat voor voer geef je ze?

En hoeveel/wat voor konijnen heb je? Qua ram/exram/voeder/exvoeder e.d.?

Wat voor geslachten hebben Bo, Snoopy en Speedy en zijn er nog meer konijnen?

Het kan zijn dat je te weinig voert maar ik zou me zorgen maken dat nu Bo ook nog magerder is geworden.. Misschien zijn het wormen wat besmettelijk is of iets anders.

En Speedy heb je weer terug gezet bij de andere?

En hoe gaat het?

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel voer geef je ze en wat voor voer geef je ze? SS voer, ik kan ze altijd moeilijk wegen dus ze krijgen ongeveer 90 gram ( niet per konijn )

En hoeveel/wat voor konijnen heb je? Qua ram/exram/voeder/exvoeder e.d.? Ik heb 3 konijnen, 2 voedsters en een exram.

Wat voor geslachten hebben Bo, Snoopy en Speedy en zijn er nog meer konijnen? Zie bovenste vraag

Het kan zijn dat je te weinig voert maar ik zou me zorgen maken dat nu Bo ook nog magerder is geworden.. Misschien zijn het wormen wat besmettelijk is of iets anders.

En Speedy heb je weer terug gezet bij de andere? Ja

En hoe gaat het? Deze week gaan ze naar de dierenarts voor een enting en dan laat ik speedy ook controleren , en de anderen of ze gezond zijn.

xx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerjanne,

Als een konijn niet gezond is moet je het onder geen beding enten, dan kan het afweersysteem de enting misschien niet aan en krijgt ze juist de ziekte waarvoor je haar wil enten Myx/VHS.

OOK betekend dit dat je de andere dieren NIET moet laten enten, anders kunnen zij de ziekte wel bestrijden, maar het overdragen naar je zieke konijntje.

EERST compleet gezond worden, dan pas weer aan enten denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .