Ga naar inhoud

chocolade?!?!?!?!


daph-91

Aanbevolen berichten

Ik weet dat chocola voor honden dodelijk kan zijn, weet niet hoe het zit met konijnen.

Maar volgens mij kan je nu weinig doen, behalve afwachten. Wat Rowls ook zegt: goed in de gaten houden, keutels controleren (ook de komende dagen) en zie je iets wat afwijkt dan DA inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter opletten volgende keer.

Sorry, maar ik kan ook niet weten dat zij van de vloer op de stoel van de stoel op de eettafel gaat springen om even een tussendoortje te nemen...

heb ze nooit gedaan.

verder doet ze niet raar ofso maar het is pas een uurtje geleden hoe lang duurt t voordat je daar iets van kan merken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik kan ook niet weten dat zij van de vloer op de stoel van de stoel op de eettafel gaat springen om even een tussendoortje te nemen...

heb ze nooit gedaan.

verder doet ze niet raar ofso maar het is pas een uurtje geleden hoe lang duurt t voordat je daar iets van kan merken?

dat soort dingen kun je inderdaad niet altijd voor zijn.

wel heel vervelend dat het gebeurd is. en nu weet je dat ze het kan ;) en kun je er rekening mee houden.

ik hoop dat alles verder goed gaat! ik heb helaas geen antwoord op je vraag.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijn van mijn vriendin die was dol op hagelslag! als zij een broodje hagelslag aan het eten was krabde hij net zo lang aan haar mond tot ze die open deed en pakte het dan snel uit haar mond. (met een krabbend konijn aan je mond doe je die vanzelf open) maar hij heeft er nooit iets van gekregen. ze zult ze geen hele repen chocolade moeten gaan voeren, maar zo'n klein beetje zal niet heel veel uit maken denk ik. Daarnaast zijn rozijntjes om de zelfde stof dodelijk voor honden als ik me neit vergis en die mogen konijn ook gewoon hebben

desondanks goed in de gaten houden en als je het echt zeker wilt weten zou je een kk da kunnen bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger toen ik nog niet beter wist....

Kreeg mijn konijn altijd m&m's hij was er gek op en deed er alles voor.

Hij is ruim 13 jaar bij mij geweest en ik kreeg hem al dat hij groot was (hoe oud precies weet ik niet)

ook had je vroeger die Felix reclame met die meneer die een pak Felix schudde dat de poes er gelijk aan kwam, mijn Snuffel deed dat ook altijd en als beloning kreeg hij dan ook vlokken, en kon ik hem makkelijk in zijn hok zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger toen ik nog niet beter wist....

Kreeg mijn konijn altijd m&m's hij was er gek op en deed er alles voor.

Hij is ruim 13 jaar bij mij geweest en ik kreeg hem al dat hij groot was (hoe oud precies weet ik niet)

ook had je vroeger die Felix reclame met die meneer die een pak Felix schudde dat de poes er gelijk aan kwam, mijn Snuffel deed dat ook altijd en als beloning kreeg hij dan ook vlokken, en kon ik hem makkelijk in zijn hok zetten.

Ik hoef maar het pak hagelslag te schudden en meneer komt er aan sjeezen :he: En dan is hij zo blij dat hij één hele hagel krijgt! Hij komt ook zowat op mijn schoot als ik een geroosterde (donker volkoren)boterham eet met hagels die licht smelten door de warmte..:love: (wel alleen pure chocolade wil hij, melk niet :whistle2:)

Hoewel hij zo al zijn koppigheid naar mensen omzet in liefde om chocolade te krijgen, krijgt hij ze eigenlijk amper, het is niet zo goed voor ze zoals je al leest. :)

Vraag mij wel af of iemand weet waarom hij dat zo graag eet.. en andere konijnen dus ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit chocolade muffins gebakken met een erg hoog cacoao gehalte.

Had ze mee naar boven genomen want vriendlief was ziek. Hij lag te slapen dus legde ze even op mijn toetsenbord van de computer.

Een uurtje later bij terugkomst lag er nog maar 1 brownie. Dacht dat mijn vriend hem al ontdekt had maar hij was schijnbaar op de grond gerold en dit was Nijntje niet onopgemerkt gebleven.

Halve brownie opgegeten en ze heeft er nooit wat van gehad..

Hou het wel ff in de gaten, ieder dier reageert anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit chocolade muffins gebakken met een erg hoog cacoao gehalte.

Had ze mee naar boven genomen want vriendlief was ziek. Hij lag te slapen dus legde ze even op mijn toetsenbord van de computer.

Een uurtje later bij terugkomst lag er nog maar 1 brownie. Dacht dat mijn vriend hem al ontdekt had maar hij was schijnbaar op de grond gerold en dit was Nijntje niet onopgemerkt gebleven.

Halve brownie opgegeten en ze heeft er nooit wat van gehad..

Hou het wel ff in de gaten, ieder dier reageert anders.

Vraag mij nu dan wel af wat het konijn van de TS heeft gegeten.. als dat ook een hoog cacaogehalte had, dan zie ik een patroon:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het volgende vinden over chocolade en dieren:

Waarom is chocolade eigenlijk zo slecht voor dieren?

Dat heeft te maken met twee stoffen die in chocolade zitten: theobromine en cafeïne. Hoe donkerder de chocolade hoe meer van deze stoffen er in zit. Dieren kunnen deze stoffen minder goed afbreken dan mensen en zijn er gevoeliger voor, waardoor een kleine hoeveelheid al schadelijke effecten kan hebben. Als de chocolade in de darmen terecht is gekomen, worden de theobromine en cafeïne hieruit opgenomen in de bloedbaan. Via het bloed komen ze in de cellen van het lichaam terecht, waar ze allerlei processen (op een negatieve manier) beïnvloeden. Theobromine en cafeïne hebben vooral effect op het zenuwstelsel, het hart en de nieren. De verschijnselen die je in het begin ziet zijn: veel drinken, braken, diarree, buikpijn en rusteloosheid. Daarna treden hyperactiviteit, veel plassen, zwalkende gang, trillingen, hijgen en aanvallen op. Een dier kan zelfs in coma raken. Het hart komt in de problemen en als een patiënt overlijdt, is dat vaak het gevolg van hartritme- stoornissen, oververhitting of ademhalingsproblemen. Het hoge vetgehalte van chocolade kan ook voor een alvleesklierontsteking zorgen in dieren die daar gevoelig voor zijn.

Voor mij reden genoeg ze ver bij chocolade vandaan te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daph, twas niet bedoeld om je aan te vallen,

Maar gewoon meer als tip. Oké het kwam er wat bot uit. excuus.

Maar ik weet van mezelf dat ik af en toe wel eens wat chips of nootjes laat vallen, ik heb mezelf aan moeten leren dit direct op te rapen anders zitten ze er als de konijnen bij.

Vaer eet zelfs aluminium wikkels als ik niet uitkijk (geur van chocola??).

En het op tafelspringen ken ik ook. Het is altijd goed de stoelen aanschuifen anders vindt je je konijn altijd op plekken waar je ze niet verwacht. Vooral met eten in de buurt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als je soms niet op pas dan eten ze wel eens iets wat niet mag, laatst was ik niet aan het opletten en toen ineens HAP zo vet groot stuk uit me eierkoek door het mannetje.

Of inderdaad een chocolade pinda laten vallen en dan zie je een vrouwtje keihard erop stieren om vervolgens stil in de schuur het lekker op te vreten. Maar ja niks aan te doen als je met alles 1000% gaat oppassen dan zijn ze bij het minst geringste al onder de zoden.

Overigens chocolade en honden dodelijk? mmm ik weet niet hoe vaak mijn oude hond (11 geworden) een vet groot stuk van een Raider/Nuts of andere chocolade heeft gevonden op het sportveld bij ons. Dat ging echt op en hij was er verzot op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daph, twas niet bedoeld om je aan te vallen,

Maar gewoon meer als tip. Oké het kwam er wat bot uit. excuus.

Maar ik weet van mezelf dat ik af en toe wel eens wat chips of nootjes laat vallen, ik heb mezelf aan moeten leren dit direct op te rapen anders zitten ze er als de konijnen bij.

Vaer eet zelfs aluminium wikkels als ik niet uitkijk (geur van chocola??).

En het op tafelspringen ken ik ook. Het is altijd goed de stoelen aanschuifen anders vindt je je konijn altijd op plekken waar je ze niet verwacht. Vooral met eten in de buurt ;-)

Excuus aanvaard en aangeboden, was een beetje gestressed... Ondertussen nog niks verdachts gezien. Dus het zal Wel loslopen. Iig bedankt iedereen voor de tips en andere ervaringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze nog nooit om mijn chocola gebedeld gelukkig! Gelukkig is er niks mis met je konijntje! De mijne hebben het dus nooit gehad maar mijn hond daarentegen.. Die kreeg voor zijn verjaardag zo een heeele grote nutella pot omdat hij er heel erg dol op was. En hij had hem helemaal op. Nooit wat van gemerkt, waarschijnlijk hebben we geluk gehad.. Ik snap niet waarom mijn moeder hem dat eigelijk gaf, het lijkt me dat ze wel weet wat ze doet.. Maar mischien was hij er al aan gewent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens verbijsterd moeten zien hoe mijn Sofie een chocoladereep van het bijzettafeltje griste en er vervolgens mee onder de bank rende. Gelukkig kon ik hem heel snel uit haar bekkie trekken. Ze had haar tandjes erin gezet, maar er verder niks vanaf geknabbeld. Tja, misschien was ze ongesteld? Ze heeft er ook helemaal geen last van gehad, terwijl zij juist een beetje gevoelige darmpjes heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .