Ga naar inhoud

konijntje eet geen hooi.. erg?


Deetjuhh

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijntje die eigenlijk geen hooi eet..

Ik leg alleen nog wat hooi in de winter in z'n hok voor warmte.

Verder eigenlijk niet, want hij eet het niet op.

Is dat heel erg? Heeft hij het hooi nodig voor zn gezondheid?

Want je kan hem toch ook niet dwingen!

Hij(Babbel) krijgt verder alleen biks(ik geloof iets van 50/60 gram per dag) en af en toe wat groenten:

andijvie, paardenbloemblad, sla, kool, en soms een stukje fruit

en een stukje brood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik gebruik ook stro hoor!:P alleen me ma zei dat als je daar een laagje hooi boven doet,dat het dan iets warmer is.. Hij vind het wel lekker om in te liggen..

Ja, ik heb veel verschillende soorten kruidenhooi geprobeert en gewone.

Ook op verschillende manieren.: in een hooibal, ruifje, op de grond, tussen wat speeltjes, door z'n voer enz..

Maar hij laat het gewoon liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is erg en schadelijk voor de gezondheid. Met name voor de darmen en het gebit is het niet goed.

Wat voor soorten hooi heb je al geprobeert dan?

Je kunt bij een konijn dat geen hooi eet ook beter Science Selective of Bunny Basic T van Oxbow gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope Farms is op zich goed, maar voor een konijn dat geen hooi eet zou ik toch SS of liever nog BBT gaan geven, daar zitten toch meer vezels in en alle beetjes helpen. Het lijkt misschien duurder maar reken maar eens uit wat een dierenarts kost..

(Zo ben ik dus aan ā‚¬500,- per jaar gekomen! ;) haakjes die weggehaalt moesten worden, darmen die stillagen.... Tikt aan hoor!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zou ik wel veel meer groente gaan geven, dat is voor hem een (extra) bron van vezels, in alleen biks zit dan niet genoeg.

Elke dag?

Mogen konijnen trouwens van die groene (tuin?) bonen?

en het onderste stuk van brocoli?

Dat gaven wij nl de cavia's altijd toen we die nog hadden..

Wat geven jullie allemaal voor groente?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je hier volgens mij niet in de winkels krijgen, maar kun je dacht ik alleen op internet bestellen.

Het is inderdaad niet goed als een konijn helemaal geen hooi eet.

Wat voor hooi heb je geprobeerd? Veel konijnen vinden bepaalde hooisoorten die je op bijv. zooplus.nl kunt bestellen erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook soorten weidehooi, die ze erg lekker vinden. Dat kun je o.a. op zooplus.nl kopen.

Daarnaast verkopen ze daar ook appel en wortelhooi, vinden ook veel konijntjes lekker!

Maar dat is dus wel internet... Maar zooplus.nl is een heel betrouwbare site en half BB bestelt daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat hooi bij de boer toch iets verser en iets anders, maar dat

weet ik niet zeker..

Ik wil eigenlijk al een hele tijd gewoon een hooibaal halen, dat gaat iets langer mee

en volgens mij is het ook nog een stukje goedkoper.

Dat ga ik dan maar eens proberen! Bedankt voor de tip!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben ook liever hooi van de boer, maar mijn konijn dat geen hooi at wou dat ook niet hebben. Maar die wou niks hebben, ook het sample pakket van THE niet, het hooi van Zooplus niet.. Waarbij ik niet zeg dat je het niet moet gaan proberen, dat beest van mij was gewoon een extreem geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .