Ga naar inhoud

Wat heeft hij nou weer?


Bunny06

Aanbevolen berichten

Zonet zag ik dat Bugs niet normaal kon lopen. Dat deed hij trouwens al op een rare manier maar nu trekt hij met zijn pootje.. Met zijn 'normale' rechter achterpoot.. Hij hinkt ermee en valt bijna om.. Moet ik nu helemaal aan E.C denken of heeft hij hem bezeerd en gaat het weer over..

Ik baal er als een stekker van, dat het ook weer op zondag is, en dat ik hem nog dagelijks antibiotica moet geven voor zijn abces en die moet spoelen...

Wat kan het zijn? Heb een filmpje net gemaakt..

http://www.youtube.com/watch?v=J3kZtVhqesM

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC betwijfel ik... het lijkt erop dat hij iets gebroken heeft aan dat pootje, hij gebruikt het niet, specifiek dat pootje.

Dat omvallen lijkt niet op EC vind ik. Het ziet eruit alsof hij omvalt doordat hij zijn evenwicht niet helemaal goed kan verdelen door dat pootje.

Hoe lang heeft hij dit al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag er wel aankomen en het is sinds vanochtend..

Ik kan ook heel moeilijk gaan vergelijken met zijn andere poot omdat die ook niet normaal is en de rechter voelt dikker aan als de linker. Maar de linker kan hij niet goed buigen dus kan hij daarom minder spierweefsel in die poot hebben. Zijn rechter is dikker maar of het komt doordat hij die vaak gebruikt of dat het opgezet is, weet ik niet.

Voor zover 'ik' kan voelen lijkt er niet iets los te zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook niet zijn dat zijn heupje geluxeerd is? Ik denk maar even hardop na. Ik zou wel even een dienstdoende bellen als ik jou was, als je zeker weet dat deze konijnkundig is leg je het verhaal even uit en vraag je wat je moet doen, of het tot morgen kan wachten voor je eigen DA. (= altijd meer vertrouwd..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het dikker is kan ook met spierweefsel te maken hebben omdat hij die poot meer gebruikt. Heb gister ook al DA'en gebeld omdat ik antibiotica te kort kom (door dat ik het eerst via brood/appel e.d. had gedaan en hij dat niet op at)..

Ik ga mijn nieuwe DA proberen in dierenziekenhuis Groningen..

Moet ik hem wel gewoon de antibiotica blijven geven nu hij last heeft van zijn poot? Dan haat hij mij helemaal :s En ik moet zijn abces ook al 2x daags spoelen...

Hij geeft niet echt aan dat hij er pijn aan heeft maar dat deed hij ook niet met het abces e.d. dus hij heeft net als andere konijnen een hoge pijngrens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad uit alsof hij iets aan dat pootje heeft, hij ontziet specifiek dat pootje. En bij EC hangt het meer slap toch of niet? Bugs tilt hem juist op. Dat zal hij wel doen omdat hij er pijn aan heeft. Heb je nog pijnstilling in huis?

Ik zou inderdaad ook even bellen met de DA, of je nu moet komen of dat het tot morgen kan wachten. Maar ik zou wel pijnstilling gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met het dikker zijn door spierweefsel?

Tja ik ben geen DA...zou je wel advies willen geven maar straks is het niet goed en dan heb ik het gedaan :-(

Lees eens goed in de bijsluiter van je AB wat daar staat. Iets van bijwerkingen? Hoe lang krijgt hij dat AB nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel je wel je dienstdoende DA even voor de zekerheid? Het AB mag je denk ik wel gewoon doorzetten gezien het abces, anders blijf je dat houden. Hoe rot het ook is voor je nijn. Jij kan hem helpen, hij zichzelf niet. Dus...doorzetten.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij die poot meer gebruikt krijg je ook meer spierweefsel daar, dan voelt die poot dus dikker als de andere.

Net als bij mensen, als je je been in het gips hebt, dan gebruik je 1 been veel meer en het andere niet. Het been wat je wel gebruikt krijgt meer spiermassa en bij het andere been neemt het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat begrijp ik. Maar dat is niet iets wat je in een paar dagen ontwikkeld. Normaal gesproken is een zwelling in korte tijd niet goed, dat heeft niks te maken met spierweefsel door meer gebruik.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij al apart is en al met zijn linkerachterpoot 'slingert' omdat hij die op een of andere manier niet goed kan gebruiken, is het normaal dat zijn rechter, waar hij meer mee doet, ook meer spieren ontwikkeld.

Nu weet ik zelf dus niet of hij die spieren al had of dat het nu net door eventuele breuk dikker is geworden..

Ik heb geen pijnstillers.. Bij de antibiotica heb ik ook geen bijsluiter gekregen. Het is Bactrimel maar ik kreeg het gewoon mee in 2 kleine flesjes zonder die bijsluiter.

En het irritante is, is dat mijn eigen, KKDA in het dierenziekenhuis Groningen geen dienst heeft... Ik kreeg wel een 06 nummer te horen op de voicemail voor spoed.. Maar wie krijg ik dan aan de lijn? Iemand die in Groningen toevallig weekend dienst heeft? Of iemand van het dierenziekenhuis Groningen. En is dit spoed? Het is niet goed in ieder geval maar kan ik ze hiermee lastig vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt inderdad niet op ecuniculi, bij ec. zetten ze er wel gewicht op maar vallen ze gewoon om doordat ze hun evenwicht niet kunnen houden.

Toen mijn Roxy zijn pootje gebroken! had liep hij ook zo, hij hield zijn pootje minder omhoog, maar toch wel iets, hij kon absoluut zijn gewicht er niet op zetten.

Zijn pootje was op meerdere plekken wat dik, ik heb verder niet doorgevoeld maar dat deed de DA wel, dat heb ik daarna ook nog gedaan en dan kon je wel érg duidelijk een breuk voelen. Roxy's poot is toen geamputeerd..

Ik vind het zelf trouwens erg onverantwoord om niet meteen met Bugs mee naar de dierenarts te gaan, een konijn houd niet voor niets zijn poot omhoog.. Roxy zette zijn poot ook wel weer neer met pijnstillers, maar goed was het natuurlijk nog niet met 3 breuken in zijn pootje.

aangepast door raylaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .