Ga naar inhoud

Nieuwe aankoop,, Iemand ervaring??


rabbitm

Aanbevolen berichten

Heeey!

Mijn konijnen knagen erg aan het hok :duivel: en ik heb overal al ijzeren plaatjes geplaatst alleen ze knagen gewoon erbovenlangs. ik word er egt helemaal gestoord van:bounce:. Nou heb ik vandaag deze gekocht: knaaghout-wortel-tp_8706170630800333822.png (maar dan in de vorm van een wortel)

(knaaghout)

en een weide rol van takjes met daarin hooi.

Heeft iemand hier ervaring mee ?? En bevalt het goed?

Alvast Thnx :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik denk, hoe meer ze hebben om aan te kangen, hoe minder ze in hun hok zullen knagen (denk ik, hoop ik).

Ik heb daarom al een trapje van wilgen gekocht, een wilgentunnel en mijn vader heeft ook een wilgenboom dichtbij staan waar ze zeker dikke takken zullen van krijgen om hun tanden te slijten. Hopelijk knagen ze hiermee niet teveel aan hun hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne vinden de hokken ook erg lekker, en de schutting:duivel:

nu heb ik om de schutting zelf een exstra hekwerk gezet van ijzer.

en het hok, tja dat moet dan maar,

gewoon wilgen takken vinden ze niet lekker, zowel verse als die uit de dierenwinkel niet.

maar ja het zijn net kinderen he, alles wat niet mag is leuk:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft veel 'jonge'vogeltjes en daar gebruikt hij ook die wilgenbruggetjes voor..

Hij had toevallig zo'n grote over en vroeg aan mij of ik hem wilde hebben voor mijn konijntjes.. Ik zei natuurlijk gelijk jaa!:)

Ik heb hem vandaag in het hok gezet, en ze gingen er steeds om de beurt onderdoor en maar achterelkaar! Echt leuk om te zien dat ze er plezier in hebben.:)

Als de een eronder uit was vlug weer naar de andere kant en een duwtje op de ander zn kontje van 'opschieten' ik wil ook nog een keertje eronderdoor:P Echt leuk om te zien:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen vinden verse wilgentakken veel lekkerder dan houten dingen uit de winkel.

Mijn beestje ook! Hij heeft nu standaard wat dikkere wilgentakken (zo'n 2 diameter doorsnede) in zijn hok. Hij laat zijn hok zo goed als met rust.

Ook mijn konijn had eerst knaagdingen van de dierenwinkel.. maar ervaring leerde dat die niet veel helpen :$

Ik zou kijken of er iemand in je om geven is die zijn knotwilg onlangs heeft geknot! :yes: daar zijn mensen juist nu hard mee bezig en grote kans dat je zo een paar gratis takken kan scoren!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .