Ga naar inhoud

Morgen wordt Nena gecastreerd


pluisenbeer

Aanbevolen berichten

Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden, morgen wordt onze voedster Nena gecastreerd. Haar vriendje Nero gaat mee om haar te ondersteunen.

Vandaag was voor ons een moeilijke dag. We hebben onze cavia Mazzel vanmorgen moeten laten inslapen. Ze kwam uit de opvang en was gered van de handelaar. We hebben maar 3/4 jaar van haar mogen genieten.

Het was zo'n ontzettende lieverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel sterkte nog met het verlies van de cavia en heel veel succes met de castratie van Nena!

Lat o pdat je wel pijnstilling meekrijgt van de DA. Dat is vaak nodig om ze aa neht eten te krijgen/houden. De pijnstilling die ze meekrijgt van de DA werkt maar 12 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel belangrijk dat je je konijn om de 12 uur pijnstilling geeft! Tot je zelf het idee hebt dat ze zichzelf weer is. Het kan geen kwaad als je 'te lang' pijnstilling geeft, beter het zekere voor het onzekere. Svennie heeft iets van 6 dagen pijnstilling gehad en cisaral (om de darmen te stimuleren).

aangepast door Amatjuh
speltfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nena heeft vannacht wel 2 kroontjes broccoli gegeten en er lagen ook 12 rond keutels in de bench. Ik heb gisterenavond nog contact gehad met de da en ik mocht haar 0.2 ml metacam cat geven. Vanmorgen dit weer gegeven, wat een drama om het erin te krijgen! Net heeft ze wel wat gegeten van de boerenkool en andijvie, maar ik vind het erg weinig in verhouding tot normaal. Van de korrels wil ze nog helemaal niets eten. Ik hou het goed in de gaten, moet tussen de middag ad da laten weten hoeveel ze nu heeft gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij begon ze ook pas op dag 3 biks te eten, dat is normaal.

Verschillende soorten groente neerleggen zodat ze kan kiezen wat ze op eet. Als je merkt welke ze als eerste opeet, dan kun je daar meer van neerleggen. Svennie at ook in het begin alleen maar de groente blaadjes van de radijsjes, daarna witlof en andijvie en daarna alle groeten en biks.

Kruiden vinden veel konijnen ook lekker, zoals peterselie. En gedroogd brood, kun je ook proberen.

Wat betreft de medicatie toediening; het helpt wanneer je het konijn in een handdoek stopt en alleen het hoofdje eruit laat steken. Met 1 arm het konijn vasthouden, beetje tegen je aandrukken en met de andere de medicijnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben tussen de middag met Nena naar de da geweest, hier heeft ze een spuit met primperid gekregen om te eetlust op te wekken. Ook heb ik wat paardenbloem bladeren voor haar geplokken en hiervan heeft ze wel wat op. Ze zit nu weer samen met Nero, die is zo lief voor haar en ze liggen lekker tegen elkaar aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een moeizame opstart gaat het nu goed met nena! gisteren nog met haar naar de da geweest voor injectie metacam en primperid. ook kregen we een tube met dwang voeding mee, super spul! wat ben ik blij dat het weer zo goed gaat met haar! en nero was zo lief voor haar, hij had haar steeds kleine lieve likjes en ging lekker tegen haar aan liggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .