Ga naar inhoud

voer per gewicht van konijn.


Joiice&Charliie

Aanbevolen berichten

Hallohallo :)

Ik heb een vraagje.

Omdat ik mijn konijn niet te dik wil laten worden, wil ik z'n voer afwegen op haar lichaamsgewicht.

Charlie is (géén raszuiver) dwergkonijn. Ze weegt dan ook 1750 gram.

Ik gebruik het voer 'CunniComplete'. Op de verpakking staat niet hoegroot de portie moet zijn per dag.

Gebruiken er nog mensen hier CC? En hoeveel geven jullie per dag?

b_2100.jpgjoiice-and-charliie-7946-albums-charlie-picture28133-p200310-14-430001.jpg

Als je geen CC gebruikt, hoeveel gram per kilo lichaamsgewicht geven jullie dan?

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik geef SS waarvan de aanbevolen hoeveelheid 10 tot 15 gram per kg zou zijn. maar als ik ze dat geef worden ze echt te dik!ik geef hier 2 keer per dag 20 gram.

mijn voedster Mini is 2200 gram en mijn ex ram Max weegt nu nog 3.4 kg maar zou iets af moeten vallen. Deze dosering is nog van Mini met mijn ex-ram Gijs (die nu dood is) gijs woog bijna 3 kg. Als max weer mooi op gewicht is (wat ik meer op zicht bepaal dan met een weegschaal) ga ik hem nog een keer wegen en de dosering aanpassen. Daarna goed blijven wegen en vooral kijken en voelen of hij op gewicht blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site vind ik het ook al niet.

Ze krijgt natuurlijk ook elke dag wortels, appels, hooi, bloemkool ed.

Weet iemand of gewone banaan (niet gedroogd) ook goed is?

Let op met appels en wortels en banaan. Daar zitten veel suikers in. Je kunt beter voor groentes als andijvie kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi mag natuurlijk onbeperkt, maar de groenten/fruit die je noemt zijn echt niet ideaal. Appel moet je zeker niet dagelijks geven en met koolsoorten moet je oppassen; van bloemkool sowieso alleen het blad geven. Ook wortel met mate, en voor banaan geldt hetzelfde als voor appel. Je kunt dat wel geven maar echt niet te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone banaan mogen konijnen hebben, maar niet te vaak want het is een dikmaker.

Van gewone biks wordt gezegd 25 gr per kg lichaamsgewicht. Ik weet niet of dat ook voor CC geldt.. Hoeveel gram geef je nu?

Ik geef 10 gr per kg SS, dus 20 gr per konijn per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal woog ik het niet (maar vanaf nu ga ik dit dus wel doen). Ik doe elke dag ongeveer zijn potje helemaal vol.

Heb even gewogen hoeveel dit is en het is ongeveer 60 gram.

Ik denk dat dit niet té veel is, maar gewoon wat naar de hogere kant.

Of is het echt te veel? Ze krijgt niet zo veel groenten enzo. Ongeveer 100 gram per dag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb al heel de verpakking ondersteboven en binnenstebuiten gekeerd, m'n moeder en zus hebben ook al gekeken en het staat niet op de doos.

Ik heb ook al op de site gezocht, maar kan het ook niet vinden daar...

Ikzelf heb nog nooit van dat merk gehoord dus durf echt niet te zeggen

hoeveel je zou mogen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders misschien bellen naar de fabrikant ofzo?

Eet je konijn verder wel genoeg hooi? Als je te veel voer geeft eten ze weinig hooi.

Je kunt in ieder geval al eens beginnen om 45 gr te geven ipv 60gr.

Ik heb zo'n hooiballetje en dit moet ik ongeveer om de 2 weken bijvullen.

Ik heb het ook al gemerkt dat hij weinig hooi eet.

Ik zal nu idd 45 gr geven en z'n keutels wat in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n hooiballetje en dit moet ik ongeveer om de 2 weken bijvullen.

Ik heb het ook al gemerkt dat hij weinig hooi eet.

Ik zal nu idd 45 gr geven en z'n keutels wat in de gaten houden.

Ja dat doe maar eens. Ik moet hier namelijk elke dag de hooiballen bij vullen. Behalve bij mijn kleintje die om de 2 dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad wel heel weinig. Mijn konijnen eten zo'n 3 bollen per dag leeg. Per koppel. Als ze wel iets over hebben de volgende dag, dan willen ze het niet meer eten trouwens. Ze willen alleen vers hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .