Ga naar inhoud

Puma wordt morgen gecastreerd!


nike&puma

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!!

Puma wordt morgen gecastreerd!

aan de ene kant ben ik heel blij, want dan kan hij snel weer bij nike,

maar tegelijkertijd vind ik het heel spannend!

moet ik nog iets in huis halen voor als hij morgen terug komt?

en ik moet handoeken in zijn hok leggen toch?

waarom is dat eigenlijk?

moet ik nog ergen anders op letten?

alvast bedankt voor jullie adviezen, tips enzo :he:

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Handdoeken in zijn hok leggen, dat is omdat bodembeddeking zoals stro in de wond kan gaan prikken! Het is dus ter bescherming : )

Misschien wat lekkere groenten zodat hij daar aan kan smikkelen en ik zou goed in de gaten houden of hij keuteld!

Oja, mocht je pijnstilling meekrijgen, dan is het makkelijk om dat op het puntje van een blaadje witlof te druppelen, laat hem eerst dat gedeelte opeten. Zo weet je zeker dat hij het binnen heeft gekregen!

aangepast door Hilke
Link naar reactie
Delen op andere sites

okee bedankt!

maar eerlijk gezegd zijn mjn konijnen niet echt gewend aan groente ofzo,

ze krijgen het wel eens, maar niet standaart elke dag een portie, maakt het dan uit of ik hem morgen wel groente geef? ik bedoel, normaal is dat natuurlijk neit erg, maar omdat hij nou geopereerd is zegmaar, is het dan erg als hij dat niet heel erg gewend is?

hij vind dat wel supper lekker!

haha en dat van die handdoeken dcht ik al, maar wist het niet zeker (A)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze hier ook niet elke dag groenten. Ze krijgen het 2 a 3 keer in de week denk ik. Heb 2 rammetjes gehad die beide gecastreerd zijn. Ik gaf ze steeds witlof. Voor het binnenkrijgen van de medicijnen was het, en ik wist zo ook zeker dat ze aten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede tip medicijn op witlof! Dank je!

Ik zou voor Puma (lachen de namen van je konijnen :mdr:) pijnstilling mee vragen. Niet elke DA doet dat standaard.

Mijn DA zei dat je wel zaagsel in het hok kan doen, maar ik houd het (in mei zijn twee heren aan de beurt) maar op handdoeken.

Heel veel succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer kreeg ik het als druppeltjes ja, jeweetwel dat je eerst in zo;n rubberen ding moet knijpen wat de vloeistof omhoog zuigt. De 2e keer kreeg ik gewoon een flesje met een spuitje erbij en zo moest ik de juiste hoeveelheid omhoog zuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de handdoeken zijn ook fijn om goed te kunnen zien wanneer ie weer goed keutelt... als je zaafsel erin doet vallen de keutels ertussen en is dat moeilijk te bepalen.

zet ook geen speeltjes in het hok, hierop kan ie gaan klimmen waardoor ie de wond kan gaan uitrekken.. til m dus ook niet te vaak op, t liefst de komende dagen helemaal niet.

en nog een tip voor als je m bij de DA gaat ophalen.. schrik niet... je nijn zal heel koud zijn. dat zal komen door de narcose. en dag later thuis zal dit weer over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar huis gaan, en hem later ophalen. Anders krijg je zo'n suf konijn mee. Is denk ik ook fijner voor het konijn als hij iets nuchterder is tijdens de terugreis.

Bij mijn dierenarts laten ze hem altijd goed wakker worden en kijken of hij poept en eet. De laatste keer, met bo, had hij al meteen het papiertje met zijn status door de tralies getrokken en doormidden gescheurd. Toen was het wel tijd om hem op te halen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij wordt morgen om 2 uur gecastreerd. het maakt niet uit hoelaat ik hem breng, als het maar voor 2 uur is. wat is het fijnste voor puma? voor mij maakt het niks uit, heb morgen toch maar 2 lesuren school, en het is als ik ga lopen maar een kwartiertje, 20 minuten, en met de fiets maar 2 minuten weg ofzo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar eerlijk gezegd zijn mjn konijnen niet echt gewend aan groente ofzo,

ze krijgen het wel eens, maar niet standaart elke dag een portie, maakt het dan uit of ik hem morgen wel groente geef? ik bedoel, normaal is dat natuurlijk neit erg, maar omdat hij nou geopereerd is zegmaar, is het dan erg als hij dat niet heel erg gewend is?

hij vind dat wel supper lekker!

Ik zou hem toch niet té veel groente geven als hij het niet gewend is, dat kan normaal ook niet hoor. Als je je konijn niet dagelijks groente geeft, kun je beter een kleine hoeveelheid geven als je wel een keer wat geeft. Een blaadje witlof ofzo, geen hele stronk. Je kunt het beste OF elke dag, OF niet..

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .