Ga naar inhoud

Vind deze planten nergens terug


MiEkEtJe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had graag mijn nijntjes de volledige vrijheid gegeven onder ons toezicht. Dit wel zeggen dat ze naast hun dubbelhok met een afmeting van 160 cm breedte, 110 cm hoogte en 70 cm diepte de mogelijkheid zouden krijgen om in gans de tuin te lopen (bij onze aanwezigheid).

Wij wonen in een huurappartement op het gelijkvloers met een leuke tuin. Deze tuin is volledig omheind door muren, maar de vorige bewoners hebben hier heel wat planten gezet. Ik ben met veel opzoekwerk te weten gekomen wat hier zou staan en ik vrees dat mijn plannen in het water zullen vallen. Ik denk dat er namelijk nogal veel giftige planten tussen staan, maar ik vind niet alles terug in de lijst van giftige en niet - giftige planten. Ik vrees als er niets over te vinden valt dat het dus beter is om het zekere voor het onzekere te nemen en hen hier dus niet los te laten.

Enkele planten verwijderen lukt wel nog, maar alles? Dat zal vriendlief niet zien zitten...

Volgende planten zouden in mijn tuin staan:

- Hortensia (giftig, want dat staat wel in de lijst). Deze zijn wel makkelijk weg te doen.

- rozen? Sommige zeggen giftig, maar andere dan weer niet?

- Escalonia? Red dream??

- Osmanthus? Schijnhulst??

- Forsythia? Chinees klokje??

- Euonymos? (kardinaalhoed --> kardinaalmuts dus giftig)

- Subhirtella CV? Sierkers??

- Seringen?

- Is elke haag giftig? Meer bepaald een coniferenhaag? Californische Cipres

De tweede optie is om de konijnen dagelijks en paar uurtjes in een ren te laten lopen van 220 cm op 120 cm met een hoogte van 70 cm (afgedekt).

Ik ben eventueel ook aan het kijken om een kleine ren vast te maken aan hok, zodat ze ook wat meer ruimte hebben, maar ik kan hier natuurlijk niet teveel afbreken en bouwen (wij huren). Ik dacht om zo'n renpanelen te kopen die je kan opstellen en afbreken en waar je ook een dak kan op afspannen?

aangepast door MiEkEtJe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .