Ga naar inhoud

Gras aanwennen


cleo+jappany

Aanbevolen berichten

Wij hebben een heel grote tuin met veel gras en ik wil dus uiteindelijk een stuk van een paar vierkante meter voor mijn konijnen ombouwen. (We kunnen toch niet de hele tuin bijhouden, ) Maar ja het is grasland. Hoe zou ik mijn konijnen het beste aan het gras kunnen laten wennen? Ze hebben het nog nooit eerder gegeten...???

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet er voor zorgen dat ze het niet te veel in een keer eten, een beetje net als groenten laten aanwennen, je zou bijvoorbeeld eerst wat gras kunnen plukken en dan in het hok te leggen, zodat je altijd weet hoeveel ze gegeten hebben, na een paar daagjes wennen zou je ze denk ik wel gewoon op het gras kunnen zetten:) als je de ontlasting maar goed in de gaten houdt;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want mijn eerste 2 konijnen gingen naar 3 dagen dood. (Ik was er echt kapot van) daarrom wil ik daar nogal voorzichtig mee zijn. Gewoon aanwennen als andere groenten misschien.? De dierenarts zij dat konijnen dat zelf niet eten als ze er niet tegen kunnen, maar als je groenten moet aanwennen snap ik niet waarrom niet bij gras?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik ben mijn konijn nu ook gras aan het aan wennen,

zo heb ik het gedaan:

ik laat hem lekker door de tuin heen lopen (hij is nog jong dus hij kan nog niet echt hard rennen :P)

en elke dag wat langer. Zo went zijn buikje aan het gras..

hij is al best wel ver maar er is nog heel wat te gaaan, en als het koud weer is dan pluk ik wat lang gras hen leg het in zijn hokje, hij eet het op hoor.. haha mijn konijntje houd van gras :love:

xLiefs en veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .