Ga naar inhoud

Diaree???


kimwijdeven

Aanbevolen berichten

Naar de DA. Heb je nu je 2 konijnen gewoon bij elkaar dan? En hoe oud is het rammetje, want daar heb je nog geen antwoord op gegeven in je andere topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem al bij je voedster gezet? Want dat is echt veel te vroeg hoor. Ik denk haast dat de diarree dan ook van hem komt. Dan moet je echt vandaag nog naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit rammetje is degene/kan degene met diarree zijn?? Snel naar de DA! Heel snel! Bij zulke jonge konijnen kan dat echt fataal zijn!

En coc kan een gevolg van stress zijn.. Stress die jij hem bezorgt hebt door hem aan een groter konijn te koppelen, voorzover ik begrijp???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt het rammetje bij een dierenwinkel vandaan ?

Ga er onmiddelijk mee naar een dierenarts..

De kans is groot dat door alle stres dat jij hem aandoet met het koppelen je konijntje binnen de korste keren dood is als je niets doet en toe blijft kijken.

Jonge konijntjes onder de 3 maanden die diarre hebben, kunnen Cocidiose hebben.

Ben je er niet snel bij, heb je een dood konijn.

Wat krijgt je jonge konijntje trouwens aan eten ?

Geef je hem al groente ?

(overigens..ik wil niet vervelend zijn...maar je vergelijk jezelf met een fokker in het andere topic: Fokkers weten dit soort dingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je hem apart hebt gezet is prima.

Maar dit:

Ben bij DA geweest en zegt dat er niks aan de hand is

Ja hij krijgt veel sla enz.

Dan vraag ik me af OF je wel echt naar een dierenarts geweest bent OF dat je een hele slechte getroffen hebt.

Iedere dierenarts zou je namelijk direkt afraden om een konijn sla te geven, zƩker zo'n jong konijn.

En bij een jong konijntje met diarree is het onmogelijk om te zeggen dat er niks aan de hand is.

Maar goed....het is jouw konijn waar jij verantwoordelijk voor bent.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben er verantwoordelijk voor

ze krijgen genoeg groenvoer brok water enz.

ze mogen buiten en binnen in grote kooi

DA is beste van onze streek dus heb goede getroffen

En het was geeeeeen diaree maar iets anders

hij zij ook dat ik sla moes geven maar hij waas bij ons thuis gekomen en alles was verder goed

MAG ER A.U.B. EEN SLOTJE OP

TNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijntje had diarree, maar nu niet meer (denk ik)

Maar ik vraag me echt af wat de beweegreden kan zijn van een dierenarts om aan een konijntje van 7/8 weken sla aan te raden..

Vervolgens zegt hij dat het konijntje niets mankeert, maar ze moet er wel overmorgen mee terugkomen.

Ik zou een konijn van 7/8 weken dat diarree had, aanraden om deze GEEN groenvoer te geven, maar alleen hooi, biks en water.

Tegelijkertijd zou ik het konijn onderzoeken op Coccidiose.

Maar goed, ik ben geen dierenarts...dus benieuwd wat de beweegredenen zijn van deze man

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee...Kim kan dat zelf ook niet beoordelen want zij weet (nog) niet dat sla niet goed is voor konijntjes en groenvoer bij jonge konijntjes hƩƩl voorzichtig gegeven moet worden.

Als je weet dat sla niet goed is en je krijgt een dierenarts op je erf die je gaat vertellen dat sla okƩ is bij je konijntje van 8 weken, dan vraag je dus verder bij die man, want met zo'n raad ga je niet accoord.

Dus ja....in die zin mag je je zorgen maken...

Kim is het niet kwalijk te nemen, zij denkt te kunnen vertrouwen op haar dierenarts...

Maar hoeveel mensen weten dat veel dierenartsen helemaal niet konijnkundig zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies...als je op BunnyBunch zit, is dat zo ongeveer het eerste wat je gaat leren...en helaas vaak genoeg na de dood van een konijn.

Maar goed, Kim zit hier nog maar een paar dagen en die weet dat dus (nog) niet.

Ehm...nu leest ze het inmiddels wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dit een Veearts zijn.....

Nou dan heb je het helemaal getroffen, dat is nog erger dan een DA die gewoon niet KK is.. :beurk:

Maar Kim, ZaZa geeft net al aan dat veel mensen pas doorhebben dat hun DA niet konijnkundig is, op het moment dat ze hun konijntje (daardoor) verloren zijn.. Voorkom dat je je ook bij die mensen kunt voegen maar ga nu op zoek naar een goede dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .