Ga naar inhoud

Hooi


forestmeisje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Nou heb ik hier nog 2 zakken gewoon hooi liggen van mijn vorige konijn. Dit vinden ukkie en tommie helemaal niet zo lekker, beetje erop knabbelen maar ik vind niet dat ze er genoeg van eten.

Nou had ik gister bij de intratuin gekeken en daar hadden ze ook wat kleinere zakjes hooi met een smaakje, paardenbloemblad, brandnetel, pepermunt en 1 andere smaak. Ik heb paardenbloemblad gehaald en ze vielen er direct op aan, gister in een hooibol gedaan, nou zijn ze daar nog niet zo handig mee, maar wel de hele tijd ermee klooien, gister avond even verwend en een stukje los in het hok gedaan, en het is op.

Kan het kwaad om dit hoor standaart te gaan voeren? of hebben jullie nog tips qua hoor, het was vrij duur..

Heb even gekeken en het is van vitakraft, vitaverde hooi met pepermunt.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond het niet zo heel stoffig en gewone hooi bij mij is stoffig, verschrikkelijk kan begrijpen dat ze dat niet zo lekker vinden..

Mooi dat dat gewoon gevoerd mag worden, heeft er iemand nog tips voor hooi? Welk hooi er helemaal populair is bij jullie?

Ik heb dus ook de munt, en die vinden ze erg lekker hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook niet echt over te spreken. Vind het erg stoffig. Heb het een paar keer in huis gehad en mijn man kreeg meteen bijna geen lucht meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, omdat ik het stoffig vind. Ze eten het ook niet erg goed. Tenminste, ze eten het wel op, maar net zoals ze hun andere hooi eten, terwijl ze juist 's avonds dat mandje kruidenhooi krijgen omdat dat 'extra lekker' zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnenwinkel heb ik nog nooit besteld, al helemaal geen hooi.. Ik ben fan van The Hay Experts.. Heb ook wel eens hooi van Zooplus gehad (vast bijna alle varianten wel x'D) maar Fred at toen maar redelijk hooi en Indy helemaal niet. En ik ging altijd af op wat Indy vond en Indy vond het dus niks.. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooplus vind ik ook wel oke, maar the hay express een buitelands bedrijf, ik vind dat toch wat ingewikkeld, mijn engels is errrug slecht!!

Maar SS is daar wel een stuk goedkoper!! En op die manier wil ik het nog best vast gaan voeren (heb nu proefzakje van de DA en ze vinden het heeeerlijk en de hopefarms vinden ze niet zo lekker).

Ik ben echt nog aan het zoeken wat het beste voor mijn nijnen is..En wat ze zelf ook lekker vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luzerne, weegbree, peterselie, brandnetelblad, aardbeiblad, tijm, paardenbloem.. Heb ik hier in elk geval, zo uit mijn hoofd. Bij mij krijgen ze het niet door het hooi heen maar gewoon los, een standaard drinkbakje vol per dag. Ze vinden het lekker en het is op zich wel goed voor ze, maar eigenlijk is deze gewoonte er een beetje ingeslopen dankzij mijn niet hooi etende (inmiddelso verleden) konijntje.. Hij at wel (een beetje....) gedroogde kruiden en kon de vezels goed gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .