Ga naar inhoud

versele laga


XxpipjexX

Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat je de Cuni Complete bedoelt? De samenstelling is niet zo goed, te veel eiwitten (15%, 1% te veel), te veel vet (3,5%, 0,5% te veel), vrij weinig vezels vind ik (15%) en te veel calcium (1,1%, 0,1% te veel) dus..

Ik heb er geen ervaring mee verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruw eiwit 15,5 %

Ruw vet 3 %

Ruwe as 8 %

Ruwe celstof 15 %

Fosfor 0,60 %

Vitamine A 12.500 IE/kg

Vitamine D3 1.000 IE/kg

Vitamine E 150 mg/kg

Koper(II)sulfaat pentahydraat/koper 10 mg/kg

Robenidine 66 mg/kg

Dit is de samenstelling van Cuni Fit, die is beter dan die van Cuni Complete.. Ietsje dan, ik weet nl. niet wat calcium is en alsnog te veel eiwitten.

@ Haas&Ko: Niet volgens de site waar ik op keek.. Momentje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een muts, ik zat naar Cuni Nature te kijken.. :rofl: http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?ran=5343&pro=5346&fam=224&ani=5335&rac=0

Maar dan nog verkies ik SS boven Cuni Complete..

Over het calcium gehalte, dat is niet max. 0,9% maar gemiddeld 0,9%.. Als het goed is tenminste. Anders stond er wel een min. en max. gehalte. (Zoals Oxbow dat doet..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de Cuni Complete bedoelt? De samenstelling is niet zo goed, te veel eiwitten (15%, 1% te veel), te veel vet (3,5%, 0,5% te veel), vrij weinig vezels vind ik (15%) en te veel calcium (1,1%, 0,1% te veel) dus..

Even voor de duidelijkheid.. Dit klopt dus niet.. Dit geldt wél voor Cuni Nature, maar niet voor Cuni Complete, ik zat uit m'n nek te kletsen. :P

Dit is de samenstelling van Cuni Fit, die is beter dan die van Cuni Complete.. Ietsje dan, ik weet nl. niet wat calcium is en alsnog te veel eiwitten.

En dit klopt dan ook niet meer..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind SS ook beter Dollie, Maar de CC vind ik er erg goede vervanging. Zeker ook omdat de konijnen hem erg lekker vinden. (vind ik ook belangrijk)

De hopefarms vind ik bijvoorbeeld ook best goed maar lusten ze hier alle 7 niet graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf ook een tijdje CC van versele laga gegeven, en vind het qua prijs ook zeker een goede vervanging voor SS. Alleen vind ik het wel lastig verkrijgbaar bij mij in de buurt. Dus daarom geef ik nu hope farms supertrio.

mijn konijnen vinden alles lekker, zo lang ik maar opbouw, dus dat is lekker makkelijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind SS ook beter Dollie, Maar de CC vind ik er erg goede vervanging. Zeker ook omdat de konijnen hem erg lekker vinden. (vind ik ook belangrijk)

De hopefarms vind ik bijvoorbeeld ook best goed maar lusten ze hier alle 7 niet graag.

Klopt, ze moeten het ook lekker vinden!

Hier eten ze gelukkig de HopeFarms :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 % vezels weinig??? uhm de SS heeft er 19!

calcium max 0.9 (volgens vertegewoordiger was dit max, maar ik zal hem wel eens aan de jas trekken over hoe het precies zit!)

eiwit idd 1% te veel

Je mag dit voer echt wel bij de betere soorten rekenen hoor! Als SS de norm is dan wijkt deze er niet vaal vanaf. Zeker ook qua smaak! (en jullie weten inmiddels wel dat ik ze allemaal geproeft heb! ) dat voer van oxbow is trouwens super zout (qua smaak, staat niet echt in de ingredienten, en verder heeft het ook een hoge "karton smaak" (ja het is hier ook al aan de smaaktest onderworpen...)

maar dit gaat dan over de cuni complete, niet de cuni fit, die waarden zijn mij niet bekend, ik ga zze opzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haas&ko, het gaat over Cuni FIT, niet de Complete.. ;) Daarvan heb ik de samenstelling eerder al in dit topic gezet.

En ik ben wel benieuwd naar dat calcium gehalte idd :yes: SS hanteert gemiddelden (0,6%) wat betekend dat het dus ook een stuk hoger kan uit vallen. Dit hebben ze zelf aangegeven, daar hebben we ze over gemailt.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar er wordt nog steeds over de CC gesproken... dus vandaar!

maar ik heb de voedingswaarden van de fit bekeken. Ik zou hem denk niet kiezen.

dit vond ik:

Indicatieve voederwaarden

Ruw eiwit 15,5 %

Ruw vet 3 %

Ruwe as 9 %

Ruwe celstof 15 %

Fosfor 0,60 %

Vitamine A 10.000 IE/kg

Vitamine D3 1.500 IE/kg

Vitamine E 150 mg/kg

Koper(II)sulfaat pentahydraat/koper 8 mg/kg

idd geen calcium vermelding, veel eiwit weinig vezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .