Ga naar inhoud

blinde darm keutels


Astrid67

Aanbevolen berichten

Moeten konijnen alle blinde darm keutels opeten?

Ik vond vanmorgen een trosje bij Bo in de kooi en hij had er ook nog wat aan zijn buikje ( stuk of 10 ).

Moeten we wat veranderen aan zijn voeding als hij ze niet eet.Hij krijgt nu hooi, eet een volle hooibal per dag en biks en we zijn nu aan het opbouwen met groenvoer.

Hij is 15 gram aangekomen sinds gisteren, groeit dus wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze alleen vandaag gevonden? Dan zou ik het nog even aankijken.

Ik begreep in een ander topic, dat Bo wat aan de kleine kant is en dus wel minimaal zoveel (50 gram ofzo??) per week moet aankomen. Om hem nu beperkt te gaan voeren is dus misschien niet zo verstandig, maar vaak zie je wel dat daar het probleem ligt, doordat ze te veel biks krijgen, laten ze hun BDK liggen. Maar aangezien Bo nog zo jong is en moet groeien, weet ik niet of het verstandig is om hem 25 gram per kilo volwassen lichaamsgewicht (maar volgens mij is Bo rasloos en weet je dus niet eens wat hij gaat wegen) te gaan geven.

Nou ja, een keertje BDK laten liggen is niet zo erg, als hij dit veel vaker doet is het wel verstandig eens naar zijn voeding te kijken. Teveel eiwitten kunnen ook voor dit probleem zorgen, daarvoor moet je even naar de samenstelling van zijn biks krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Bo een Teddy Widder is is het een beetje een ander verhaal, je weet nl. wel wat hij (ongeveer) gaat wegen als hij groot is (als het goed is?? Ben niet zo thuis in de teddy widders). Maar omdat ie nu nog wat achterloopt zou ik nog wel een tijdje onbeperkt blijven voeren.

Ik denk niet dat hij ze nog op eet, ze eten die inderdaad alleen als ze vers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,dank je.Als ik morgen weer BK vind bel ik de DA even voor advies.Ik mocht altijd bellen voor vragen.

Ben in elk geval blij dat er geen parasieten of andere gekke dingen zijn gevonden.

Volgens de DA zou het ook goed kunnen dat hij "het sufferdje" uit het nest was, als laatste bij de tepel en als laatste aan de beurt om te eten.

Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik het gevoel heb dat degene waar we hem vandaan hebben niet echt verstand van konijnen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je hem vandaan? Ik denk dat de kans groot is dat dat inderdaad zo is.. Teddy Widders zijn 'hip', iedereen wil zo'n leuk knuffelbeestje met lange haren. Gevolg is dat de broodfokkers/foute hobbyfokkers als paddestoelen de grond uitschieten. Helaas zijn de dieren daar vrijwel altijd de dupe van. De opvangen zitten vol met langharige konijnen en hun gezondheid is vaak om te janken, erfelijke afwijkingen e.d..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij komt uit Zoetermeer.De konijnen waren wel goed gehuisvest, ruime , schone verblijven en zagen er verder ook gezond uit.

Ze gaf ze echter wel een klein handje havermout over de biks, maar aangezien ik hier las dat granen helemaal niet goed zijn voor konijnen zijn we daar direct mee gestopt.

Een vriendinnetje voor Bo, krijg er er t.z.t wel door ( man moet even wennen en Bo moet eerst gecastreerd) , maar dat wordt er dan een uit de opvang of van een echte fokker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Teddybunny, toen hij 10 weken was woog hij maar 510 gram en was een flinke slag kleiner dan zijn broertjes/zusjes.

De dierenarts vond hem ook te klein en te mager.

Maar hij doet het nu goed, groeit lekker en heeft nu alle tijd om op zijn eigen tempo te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .