Ga naar inhoud

rare keuteltjes, maar van wie??


basje

Aanbevolen berichten

Haai, ik zie vanmorgen hele rare keuteltjes liggen, klein en in een andere kleur, ik heb de laatste week al vaker rare keutels gezien dus maak me een beetje zorgen. Alleen hoe weet ik nou van wie ze zijn? Hoe doen jullie dat? Ze (ram en voedster) hebben allebei dezelfde poepplek namelijk... Ze eten allebei goed, rennen rond en ja merk niks anders aan ze eigenlijk...Ik heb ook geen eten veranderd ofzo. Moet ik ermee naar de da of komt het wel vaker voor dat het wat anders is dan normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan lastig zijn, is het niet zo dat je het verschil kan zien welke keutels van wie die zijn. Qua grote o.i.d. ?

Bij mij is het makkelijk, de voedster is veel groter en produceert ook veel grotere keutels. Als je 2 konijnen hebt die beide dezelfde grote zijn dan zou ik ook niet weten hoe je de keutels uit elkaar houd.

Goed opletten is dan denk ik het enige

aangepast door Mexflex
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het ontdekt! ik heb net de poepplaats schoongemaakt, en basje ging meteen poepen en hij is het dus. Een beetje aan elkaar geplakte keuteltjes, wat kleiner dan normaal. Ik ken wel die ene waarvan ik de naam vergeten ben die ze op moeten eten, maar ik zie het de laatste dagen elke dag liggen, dus dacht dat het wat anders was. Hij is net van de panacur af zou dat een reden kunnen zijn? Hij is juist weer veel actiever en eet goed en zo! We moeten woensdag naar de DA voor de inentingen dan zal ik het haar zowiezo vragen, of denken jullie dat ik nu al moet gaan? Ik merk echt niks aan hem meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blindedarmkeutels. Dat je ze elke dag ziet liggen, is juist een teken dat het niet goed zit. Misschien dat je wat minder biks kunt geven, vaak is het niet eten van BDK een teken dat ze te veel voer krijgen (of voer met te veel eiwitten). Als ze wormpjes hebben kunnen ze hun BDK ook nog wel eens laten liggen, maar als hij net Panacur heeft gehad kan dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik weet dat dat niet goed is dat bedoel ik ook.

Ik weeg niet elke dag hoeveel voer ik geef, ik heb het wel gewogen en dat was niet te veel (had toen uit een topic van voeding hoeveel gram ze mochten, dat heb ik gecheckt). Wel mixte ik het eerst met selective sience en de laatste weken niet, ze krijgen van kenner die gele zeg maar, zonder al antibiotica erin. Ik wil wel weer een nieuwe zak halen van dat selective science om te mixen. (enkel alleen dat geven wordt een beetje duur op t moment). Maar, nu dus minder korrels, en misschien ook minder groente? Ze hebben elke dag een pluk hooi, dat is zowiezo goed toch? En groente is nu andijvie, peterselie en wortel, maar dat wisselt ook wel met witlof en broccoli. En dan een paar stukjes, niet zo veel als ik hier wel op fotos op het forum zie. Ik zal morgen even checken of er niks aan zijn kontje is blijven plakken. arm beestje, hij blijft maar kwakkelen. Maar misschien ligt t nu aan mij met eten..:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .