Ga naar inhoud

Konijn stinkt en verhaart heel erg


chantal40

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat je veel te laat handelt.. echt veel te laat, je ahd allang bij de Da geweest moeten zijn!

Sorry, maar ik vind niet dat jij een oordeel kunt vellen over hoe ik met mijn konijnen omga.... Ik heb altijd het beste met ze voor en ze worden verre van verwaarloosd hier. Bovendien ga ik er van uit dat als een DA iets zegt, dat ie er in ieder geval toch wel enigszins verstand van heeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal niet gezegd dat jij je konijn verwaarloosd.. waarschijnlijk zie je niet in dat als je konijn EC heeft dat je daar op tijd bij moet zijn omdat het erg snel kan gaan met EC! Ik zeg dit niet als vooroodeel, maar in belang van jouzelf.. ik wil alleen maar waarschuwen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je konijn spastische bewegingen maakt is het zaak om zsm naar de DA te gaan. Daarmee bedoel ik meteen en niet een dagje wachten. Het leven van een konijn kan heel snel voorbij zijn.

Je schreef dat je vandaag naar de DA zou gaan, wat heeft hij gezegd en wat heeft hij gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet eerst de AB kuur afmaken, maar als ik het morgen niet vertrouw ga ik nog een keer heen.... Hij doet het nu wel weer minder, met zijn achterpoten schoppen

Ik weet het, dat het voor mijn eigen belang is, maar ik maak me ook best wel zorgen en dan denk ik ja, ik wil ook niet dat ie overlijdt natuurlijk! En ik moet de DA ook een beetje vertrouwen, die ziet mn konijn "live"....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste keer al gevraagd naar EC, maar de dokter zei dat het geen EC was, maar waarschijnlijk falende nieren.... Dus ook geen panacur.... Ik weet niet zeker of hij er genoeg van weet, maar hij heeft er natuurlijk voor geleerd....

Ik heb m al drie keer "gewassen".... Ik heb m in een teiltje (en zelfs één keer in het bad) gezet met een dun laagje lauw water, zodat het meeste vuil eraf kon spoelen, maar dat wil ik ook niet blijven doen, want als ie ook blaasontsteking heeft, kan het niet goed zijn om m zo vaak nat te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas komt er bij de opleiding/studie tot dierenarts niet zoveel over konijnen aan bod. Als je je er niet goed bij voelt, zou ik opzoek gaan naar een echt konijnkundige dierenarts. Nierfalen zorgt, volgens mij, er niet voor dat hij zichzelf onder gaat plassen en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste keer al gevraagd naar EC, maar de dokter zei dat het geen EC was, maar waarschijnlijk falende nieren.... Dus ook geen panacur.... Ik weet niet zeker of hij er genoeg van weet, maar hij heeft er natuurlijk voor geleerd....

Ik heb m al drie keer "gewassen".... Ik heb m in een teiltje (en zelfs één keer in het bad) gezet met een dun laagje lauw water, zodat het meeste vuil eraf kon spoelen, maar dat wil ik ook niet blijven doen, want als ie ook blaasontsteking heeft, kan het niet goed zijn om m zo vaak nat te maken

Kou of nat zijn heeft niks met blaasontsteking te maken he :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kou of nat zijn heeft niks met blaasontsteking te maken he :P

Whaha sorry, dat weet ik (heb zelf medische opleiding gedaan) maar dat zit er toch in... maar dat neemt niet weg dat nat en kou niet helpen, want ik moet daar altijd vaak van plassen en daar wordt het niet beter van ;)

Nee, diabetes is niet getest. Hij heeft naar de geslachtsorganen gekeken (piemel dus) en de piemelpunt was ontstoken. Hij heeft verder alleen naar de blaas gevoeld en die was wel goed leeg, dus hij kon het wel kwijt, maar verder heeft hij geen onderzoek gedaan. Ik heb wel echt heel specifiek naar EC gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat weer wat beter! blij, blij,blij.... :yipi:

Hij is al niet zo vies meer van onderen en hij verhaart ook alweer minder..... eerst kon ik het echt met hele dikke plukken tegelijk eruit trekken, maar het wordt alweer wat minder, het zijn nu nog maar kleine plukjes :lol:

Ik hou het natuurlijk nog wel in de gaten, maar het lijkt er nu dus op dat het in ieder geval beter met m gaat. Ik heb wel besloten om toch dat bloedonderzoek te laten doen, want ik wil toch wel weten waar dit nou vandaan kwam....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .