Ga naar inhoud

nageltjes knippen


daph-91

Aanbevolen berichten

je kan nu gewoon de nageltjes knippen, met een nagelschaartje tot het leven (bij een wit konijn is het heel makkelijk te zien, maar helaas hebben ze bij mij allemaal zwarte nagels)

maar bij mij slijten de nagels gelukkig maar je als je het niet durft kan je het ook door de DA laten doen (dan weet je zeker of goed het is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel belangrijk een nagelschaartje te gebruiken die speciaal voor de nagels van konijnen en bv cavia's zijn.

Hun nagels kunnen niet geknipt worden met een mensen-nagelschaartje. Hierdoor kunnen ze splijten.

Zou dit de eerste keer door de dierenarts doen en daarna zelf proberen. Hier lukt het bij alle 5 konijnen prima. Ook degene met zwarte nageltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel belangrijk een nagelschaartje te gebruiken die speciaal voor de nagels van konijnen en bv cavia's zijn.

Hun nagels kunnen niet geknipt worden met een mensen-nagelschaartje. Hierdoor kunnen ze splijten.

Zou dit de eerste keer door de dierenarts doen en daarna zelf proberen. Hier lukt het bij alle 5 konijnen prima. Ook degene met zwarte nageltjes.

Ik heb stukje was los was geknipt en daarna met een vijltje bij gewerkt..

(eerst even de gordijnen dicht gedaan, anders denken de buren dat ik écht gek geworden ben..) :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb stukje was los was geknipt en daarna met een vijltje bij gewerkt..

(eerst even de gordijnen dicht gedaan, anders denken de buren dat ik écht gek geworden ben..) :he:

Hihi! Kijk word je in je leven toch nog nagelstylist :whistle2: Ik zie het al voor me haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen houden en nagelsylist zijn... ...nee dat is mega stoere mannenpraat aan de bar.. :mdr:

Hahaha. Nouja het zal sommige vrouwtjes vast wel bevallen denk ik zo.

(of juist niet :bounce:)

Een man die om dieren geeft en je nagels kan stylen, die heb je niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ook even naar de dierenarts gaan.

Die van mij hebben zwarte nagels en het is niet te zien.

(ivm tegels in de ren hoef ik ze niet te knippen, maar Radijsje had een nagel gebroken en toen ik deze afknipte op de breuk kwam er al een beetje bloed.)

Tip van de dag bij zwarte nagels: alleen het deel van de nagel afknippen wat buiten de haargrens valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zwarte nagels kun je er ook een lamp onderhouden, dan kun je het leven zien. Ik had altijd een mooie zaklamp op mn telefoon! En een heel makkelijk konijn.. lamp/telefoon klemde ik tussen mijn benen, poot van konijn er boven en dan zag ik het heel duidelijk!

Het haar kende namelijk geen grenzen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd de haargrens aanhouden, en tip van mijn DA omdat het bij 1 van de 2 slecht te zien is ivm zwarte nagels:

Schaartje erop zetten en als je twijfelt, effe beetje druk zetten op schaartje (dus niet in 1 keer doorknippen).....

Als het in het leven is, trekt t konijn zeker terug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd de haargrens aanhouden, en tip van mijn DA omdat het bij 1 van de 2 slecht te zien is ivm zwarte nagels:

Schaartje erop zetten en als je twijfelt, effe beetje druk zetten op schaartje (dus niet in 1 keer doorknippen).....

Als het in het leven is, trekt t konijn zeker terug!

Mijn konijn zal zo ie zo zijn pootje terugtrekken.

Bij mijn konijnen, doordat ze wilt zijn, hebben ze gewone nagels en zwarte nageltjes. Ze zijn nogal druk en ik denk niet dat ze zich vrijwillig laten knippen. Hoe moet ik ze dan in bedwang houden?

Willen jullie tips noemen om mijn moeder over te halen dat ik zo'n schaartje mag kopen en hun nagels mag knippen.

Ze hebben nu een steen in hun hok, dus hun nagels slijten wel. Soms lijkt het ook alsof mijn konijnen zzelf hun nagels knippen tijdens het wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .