Ga naar inhoud

Bloed in urine?


Sofie**

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ging net even bij de nijntjes en er had weer eentje naast de bak geplast :duivel: Maar dit plasje zag er niet normaal uit. Ik dacht direct aan bloed in de urine, direct nijnen gecontroleerd, bij geen enkele spoor van enig bloed, volledig propere kontjes. Heb het ook meteen opgedept op een wit keukenpapier. Ik weet dat urine van konijnen van geel naar donkerbruin kan gaan maar dit is eerder oranje. Ze gedragen zich normaal, eten en keutelen goed. Ik heb een ex ram en gecastreerde voedster (dus baarmoeder eruit).

Is dit een slecht teken, moet ik hier vandaag nog mee naar de da?

Graag dringend jullie reactie, want natuurlijk ben ik hier niet gerust in!!!

Foto-JBWYU74E.jpg

Foto-GGQXSPL4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft inderdaad niks te betekenen. Sterker nog: Indy had blaasproblemen en hoewel tests regelmatig uitwezen, dat er bloed in zijn urine zat, heb ik deze kleur urine nooit bij Indy gezien.

Als je het niet vertrouwd kun je de urine altijd na laten kijken door de dierenarts, maar als je konijntje verder geen klachten heeft ofzo lijkt dat me niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De urine kan ook rood zijn door de wortel. Ik zou het even in de gaten blijven houden, en als je het nog eens ziet zonder dat ze iets speciaals hebben gegeten zou ik het even laten checken bij de DA. Hoe oud zijn je konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De urine kan ook rood zijn door de wortel. Ik zou het even in de gaten blijven houden, en als je het nog eens ziet zonder dat ze iets speciaals hebben gegeten zou ik het even laten checken bij de DA. Hoe oud zijn je konijnen?

Juni-juli een jaartje oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Dribbel kreeg ook wortel. en wij zagen toen ook een hoop van dat ornaje. wij hebbenhet laten testen enhet war kleurstof van de wortel.. ik denk dat dit bij jou ook het geval is. maar ik zou het voor de zekerheid wel even laten controleren, dan hoef je je ook geen zorgen te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het eten van wortels, spinazie of andere groenten die bètacaroteen bevatten kunnen konijnen rode urine krijgen.

Aangezien jij jouw konijnen regelmatig wortel geeft, zou het me niets verbazen dat de rode urine hierdoor veroorzaakt wordt bij jouw konijnen.

Ik zou me er verder niet al te druk om maken als ik jou was :)

Maar als je het echt niet vertrouwd kun je altijd naar de DA gaan voor een urine-test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okè..naar z'n topic zocht ik.

Ik ging bij Stampertje in het hok kijken..lag er in het hok(omdat ze niet zindelijk is) over al z'n oranje kleur plas..heel vreemde kleur..Dus ik schrok ontzettend..omdat dit nu al meer dan 2x was..(Ziet er precies zo uit als op die foto's van topicstarter)

Moet ik me zorgen maken?

Ze eet goed,drinkt goed..verder niets aan te merken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .