Ga naar inhoud

Côte d'Or zijn oogje


haas&ko

Aanbevolen berichten

Côte d'Or heeft iets aan zijn oog. Ik vermoed een tumor oid. Ik heb zo een afspraak met DA(Marielle van Zeijl) in Beuningen.

Hij heeft er gelukkig geen last van, maar dat wil ik ook voorblijven. Ben zowiezo benieuwd wat het precies is.

Côte d'Or is nu anderhalf jaar oud en is onze heerlijke sullige havanna Franse hangoor. Hij ligt nu heerlijk te knuffelen met Orange, zich nog van geen kwaad bewust... en zo moet hij de auto in, Erme Sies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is Cataract, staar dus. Hij heeft het aan beide ogen en zal dus uiteindelijk blind worden. in dit stadion had ik het nog niet bij een konijn gezien, omdat er iets in zijn oog zit met hele onrustige randen dacht ik aan een tumor.We zien wel hoe het gaat lopen. In sommige gevallen laat uiteindelijk de lens los, dan zal hij wel last krijgen. Dan zal e druk in het oog toenemen en dan wordt het verwijderd.

Ik heb Orange net verteld dat ze opgeleid zal worden als blindegeleide konijn zodat ze TZT Côte d'Or kan begleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn idd druppels om het te vertragen, aan mij de keus of ik dat ga doen. voor een konijn is het erg veel stress en voorkomen kan ik het er niet mee. Alleen zal iets langzamer gaan. Het hoeft niet zo te zijn dat zijn lens los gaat laten. we gaan zowiezo van het beste uit. En ik wil hem de dagelijkse stress van druppelen eigenlijk besparen. Ik ga uiteraard wel uitzoeken hoeveel baat het eventueel zou hebben dus wellicht herzie ik mijn mening.

De oorzaak, we hebben alle oorzaken besproken en er is er eigenlijk geen aan te wijzen. Wel is suikerziekte uitgesloten. Voeding en erfelijkheid kan de oorzaak zijn, maar bij konijnen is er weinig tot geen onderzoek naar gedaan dus het zou kunnen...

Ik dacht ook dat op zo'n jonge leeftijd staar niet voor zou komen, of met een aantoonbare reden, maar zo simpel bleek het niet te zijn!

Ik ga maar eens uitzoeken hoe dat zit met die druppels enzo...

Orange zal zeker goed voor haar Doortje zorgen, ze is denk ik wel trots dat ze gepromoveerd is. Stel dat er een speciaal opgeleide konijn zijn intrek zou doen... daar zou ze niet vrolijk van worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeding?? Hoe kan voeding daar invloed op hebben? Of is dat nu juist wat ze niet weten? (Vraag ik uit pure nieuwsgierigheid hoor.. :$)

Wel vervelend zeg, maar het klinkt beter dan een tumor.. Op zich kan een konijn zonder zicht zich prima redden, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het schijnt aangetoond te zijn dat bepaalde vetten/vetzuren er invloed op hebben, maar bij konijnen is daar dus geen onderzoek naar gedaan.

als het een tumor zou zijn, dan werd het oogje verwijderd.

@ Sef... nee dat zou Orange niet handelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch staar.

Hier hadden we het idd in de opvang nog over woensdag dat hij hier te jong voor zou zijn.

Uiteindelijk kunnen konijnen heel evengoed heel oud mee worden toch?

Fijn dat je Orange alvast hebt ingelicht & gepromoveerd hebt!

Dat meiske gaat ervoor zorgen dat haar menneke niets te kort gaat komen (net zoals jij natuurlijk) :)

Ik kan me voorstellen dat je even de afweging moet maken betreft de medicijnen.

Als dat iedere keer de nodige stress met zich mee zal brengen, is ook niet prettig voor jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .