Ga naar inhoud

wat kan je doen tegen blindheid?


-Lien-

Aanbevolen berichten

oh die beestjes redden het makkelijk. zijn beter dan mensen. wij hebben stok en een hond nodig. hun hebben alles van zichzelf.

ik heb rat gehad was blind geworden toch nog twee jaar blind geweest. enigste wat ie deed was af en toe aanvallen omdat ik niet wist of het je vinger of eten was. maar echt doorbijten deed ie niet. bleef een schatje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte er mee hoor ,wat erg.

maar wat je ook doet neit in laten slapen,ik bedoel een blind dier past zich aan (lees onder dier ook mens) en gaat zijn gehoor gebruiken en zijn andere zintuigen. Waarom denk je dat blinde mensne altijd zoo goed horen en ruiken en zo ?:P maar wat ik al zei heel veel sterkte er mee hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het konijntje bekeken bij lien.Hij word nu blind aan beide ogen en daar kun je niets aan doen.Heb het zelf ook ervaren.Konijn moet er nu zelf aan wennen.Maar zijn beide ogen de pupillen krijgen nu een witte waas.dus lien je zult hem moeten laten wennen aan zijn omgevenig een hem een vaste plek zo moeten houden.Maar hij kan zeker heel oud worden met deze handy cap

Het was geen beschadiging aan het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisterenavond zijn wij bij de DA geweest. Onze Musti heeft een witte vlek in haar ene oog en een blauwe vlek in haar ander oog. Die vlekken zijn wel zeer plots gekomen.

Snel bleek duidelijk dat ze blind is. Mijn vrouw was duidelijk overstuur en ikzelf moest eventjes slikken. En slapen hebben we ook niet veel gedaan.

Mijn DA stelde wel een aantal vraagjes :

- De leeftijd van Musti (zij is 4 jaar oud).

- Of zij enorm veel drinkt (wat ook zo is).

- Voeding (alleen droogkorrels en appel).

Zijn vermoeden is suikerziekte omwille van de ouderdom.

Hij heeft mij enkele stripjes meegegeven om de urine te testen op suikerziekte. Alsook een flesje om haar oogjes te druppelen (Maxitrol).

En de raad om niks te verplaatsen in huis.

Maar zien zal ze nooit meer doen.

Vermits zij vrij aardig haar plan kan trekken qua eten , drinken , wassen en knuffelen van Plusch , haar vriendinnetje , hebben we besloten haar niet te laten inslapen. We zullen haar extra vertroetelen. Maar we missen wel haar geloop en gevlieg door de keuken en woonkamer. Alsook haar sprongetjes in de zetels.

Desondanks haar enorm aanpassingsvermogen , doet het ons pijn dat ze nu verder moet zonder haar zicht.

Maar kan iemand ons helpen met meer informatie over suikerziekte bij konijnen ? Wat wij kunnen doen ? Aan wat wij ons mogen aan verwachten ?

Alle hulp en advies is welkom.

Dank u !

Groetjes ,

Tom en Peggy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo alletwee!

Ik zou jullie aanraden hiervoor een appart topic te openen hoor! Dat mag best en op die manier gaan jullie veel meer reacties krijgen. Een nieuw topic gaan de meeste mensen ook dadelijk lezen, maar niet iedereen gaat dit topic nog volgen omdat er toch eigenlijk alles gezegd is ivm Lien haar konijn en het is ook al weer een paar weekje oud.

Een nieuw topic open je zo.

Ja gaat nr Bunnybunchforums

Je gaat nr konijnenforum

Je gaat nr spoedeisende vragen en doet dat thema open.

Links boven zie je een rode knop met "nieuw topic"

Dat aanklikken en ik zou gewoon deze tekst naar daar kopiëren.

Ik zelf kan jullie niet helpen, heb dat gelukkig nog niet meegemaakt. Ik lees wel dat ze alleen droogkorrels en appel krijgen. Dus ivm voeding kan ik je al wat raad geven. Basisvoeding voor konijnen is hooi. Droogvoeding (goede kwaliteit biks, geen gemengd) is bijkomstig en dat mogen ze per dag ongeveer 20 à 25 gr per kilo lichaamsgewicht. Verder is appel een lekkernij, mr wel een dikmaker. Beter is het om hen langzaam aan groeten te laten wennen, daarover bestaan hier al een aantal topics die je kan nalezen.

Maar open alvast dat nieuwe topic, dan zoek ik een paar links op die ik daar zal plaatsen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom eventjes terug op die foto's.

Bij Musti , ziet het ene oog iets geliger / okerig en gekarteld. De vlek is ook kleiner qua oppervlakte. Die vlek zit iets meer naar de rug toe , dus niet juist in het midden van het oog. Maar volgens mijn DA laat die vlek geen licht meer door.

Het andere oog is blauw opaque , een mooie cirkel pal in het midden van het oog. En zeer groot qua oppervlakte. Die blauwe vlek laat ook geen licht meer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij liens konijntje is het echt de pupil die wit is geworden en later inderdaad naar geel zal kleuren.Ik vermoed omdat jouw konijn zeker jonger is en waarschijnlijk niet de vlekken op het pupil heeft er iets anders aan de hand is.Maar je zou naar 2 e da gaan eff kijken wat hij zal zeggen dan.En van suiker ziekte in combi met De ogen weet ik niks van helaas. succes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .